هدف از اجلاسیه مجاهدان در غربت تقدیر از اندیشمندان و علما و مجاهدانی دانست که وظیفه تحکیم وحدت، همبستگی و انسجام میان امت اسلامی را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان شامگاه دوشنبه در اجلاسیه مجاهدان در غربت که به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار شد ضمن بیان اینکه استان سمنان به ویژه دامغان خاستگاه دین و تمدن، مبارزه و جهاد است، گفت: این منطقه دارای یک پیشینه تمدنی غنی و کافی است نگاهی به آثار و ابنیه فرهنگی و مذهبی و تاریخی آن داشته باشیم تا بدانیم وجود این آثار چقدر از نقش منطقه در تمدن سازی سرزمین ما داشته است.

او افزود: دامغانی‌ها از دیرباز مردمی متدین و مومن بودند و در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از علمای دین و طلبه‌هایی که در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند به این شهرستان منصوب هستند که شش حوزه علمیه در داخل آن فعال است.

استاندار سمنان براز داشت: این استان مامن شهدای است که جانشان را برای پایداری دین و سرزمین‌مان فدا کرده‌اند و دامغان نیز به تنهایی ۶۰۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده که شهید شاهچراغی و داودالموسوی از جمله آن‌ها هستند که حتی در کسوت نمایندگی مجلس نیز بودند و همچنین در عرصه علم و دانش و فرهنگ نیز افراد نامداری دارد که نقش آفرینی خوبی را داشته‌اند.

آشناگر در ادامه با بیان اینکه هدف از این همایش تقدیر از اندیشمندان و علما و مجاهدانی است که وظیفه سخت و طاقت‌فرسای تبلیغ دین و دفاع از مظلوم و همچنین مقابله با ظلم و ستم و تحکیم وحدت، برادری، همبستگی و انسجام میان امت اسلامی را بر عهده دارند، بیان کرد: دولت‌های منطقه پیام دلسوزان و مبارزانی که در این همایش حضور دارند و همه مجاهدان و مبارزانی که در غربت هستند را درک و باور کنند تا بدانند راه سربلندی و عزت دولت‌ها تکیه بر جوانان، علما و داشته‌های خود است و متاسفانه برخی دولت‌های منطقه غافل از به‌کارگیری آنان هستند.

او افزود: آمریکا نشان داد که شریکی قابل اعتماد نیست، آن‌ها به صراحت گفته‌اند که برای تصاحب نفت و به یغما بردن ثروت امت اسلامی در منطقه به خصوص خاورمیانه هستند و مستانه تبلیغ می‌کنند که در این مدت کوتاه توانسته‌اند هزاران میلیارد دلار به ثروتشان بیفزایند.

استاندار سمنان همچنین افزود: آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که داعش و گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته آنان است و جذب و تربیت و تجهیز و به‌کارگیری آنان به قصد مقابله با دین و نوامیس اسلامی بوده است.

آشناگر تصریح کرد: دست‌یابی به امنیت و توسعه منطقه‌ای همان‌طور که رئیس جمهور ایران اسلامی در اجلاس اخیر سران عدم تعهد بیان کرد، فقط از طریق همکاری و مشارکت همسایگان به دست می‌آید تا قلم علمای اسلام و نفس مجاهدان بی ادعایی که در این عرصه متحمل زحمات شده‌اند، بتواند دولت‌های منطقه را بیدار کند تا دست در دست همدیگر بتوانیم عظمت اسلام و عزت امت را بار دیگر به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام / م

امنیت جامعه اسلامی در گرو همدلی و وحدت کشور های ی اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.