صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهم ریختن انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ با اعتراض یک نفر، توهین به اصلاح طلبان بود

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اقدام وزارت کشور را توهین آمیز دانست.

اقدام وزارت کشور غیر منطقی بودعلی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حواشی پیش‌آمده توسط اصلاح طلبان در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: این اعتراض در به رسمیت نشناختن حضور قائم‌مقام دو حزبی بود که دبیرکلشان برای حضور در جلسه با معذوریت مواجه بودند.

او ادامه داد: در نامه‌ای که برای دو حزب فرستاده شد قائم مقام این دوحزب (حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان)  فعالیت شان به رسمیت شناخته شده بود و به عنوان قائم مقام دو حزب عهده‌دار جانشینی دبیرکل بودند و برای کمیسیون ماده ۱۰ هم دعوت شده بودند، اما ناگهان فردی اعتراض کرد و مدیرکل سیاسی وزارت کشور هم این اعتراض را وارد دانست؛ بنابراین این دو نفر باید از جلسه خارج می‌شدند، همین امر باعث شد تا بقیه اصلاح طلبان هم از جلسه خارج شوند.

صوفی تاکید کرد: متاسفانه وزارت کشور در این رابطه مقداری نامنظم عمل کرد زیرا گفته بود دبیران کل باید از حزب خود معرفی نامه آورند و این یعنی دبیرکل خود را معرفی کنند، موضوعی که کاملاً بی‌معناست  زیرا دبیران کل برای کمیسیون ماده ۱۰ و وزارت کشور شناخته شده هستند و فقط ارائه کارت ملی کفایت می‎‌کرد، اما به هرحال این اقدام را انجام دادند و این کار عبثی بود.

او خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این معرفی‌نامه هم فقط در آن جلسه رویت شد، به این معنا که یکی از کارشناسان وزارت کشور آمد، معرفی‌نامه را دید و بعد هم پس داد، اقدامی که بسیار بی‌معنا بود. کمااینکه کمیسیون ماده ۱۰ و وزارت کشور هم باید به روال گذشته عمل می‌کردند، زیرا در گذشته اصلاً روال به این شکل نبود اما شاهد بودیم که با اعتراض یک نفر همه چیز بهم خورد و این توهین به این دو حزب بود که قبلاً حضور اینها را در این جلسه پذیرفته بودند. زیرا ما در کمیسیون ماده ۱۰ نماینده داریم، از مجلس حضور دارند و تا امروز هم همین گونه هست یعنی از احزاب استانی هم در آنجا نماینده وجود دارد و همه اینها معتقدند که این حضور بلامانع و عذر این دو حزب پذیرفته است، اما متاسفانه آنچه بیان شد غیرمنطقی به نظر می‌رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار