جانباز و واقف اصفهانی گفت: وقف ، صدقه جاریه است که ثواب آن برای واقف همیشگی خواهد بود.

رحیم حق شناس جانباز و واقف اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: دو قطعه زمین خود یکی در خورزوق و دیگری در شاهین شهر را وقف کردم تا ساخت و ساز‌هایی در این زمین صورت گیرد و درآمد آن صرف نشر و ترویج قرآن، فرهنگ ۱۴ معصوم در اعیاد و مراسم‌های مذهبی شود.

او هدف خود را از وقف، ماندگار و جاودان بودن آن دانست و ادامه داد: وقف یک نوع صدقه جاریه است که ثواب آن برای واقف همیشگی خواهد بود، در مورد وقف موضوعی است که مردم از آن بی اطلاع هستند و فکر می‌کنند که وقف فقط برای کسانی که به نفع آن‌ها وقف شده اثر مثبت دارد، اما وقف در زندگی واقف هم بسیار تاثیرگذار است. شاید در ابتدا واقف تاثیرات مثبت آن را حس نکند، اما حتما آثار و برکات آن در زندگی واقف نمایان خواهد شد.

حق شناس بیان کرد: وقف مالم را وظیفه‌ای می‌دانستم که خود را موظف به انجام آن کردم بعد از من هم متولی اداره اوقاف خواهد بود که از این وقف به خوبی نگهداری کنند و اگر غیر از این باشد در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود.

این واقف اصفهانی در مورد توصیه به دیگران در مورد وقف اظهار داشت: به همه مردم توصیه می‌کنم هرگونه که می‌توانند بدون مشخص بودن حد و حدود حتی به اندازه یک مداد از مال خود وقف کنند، چون وقف صدقه همیشگی است و خیراتی است که انسان می‌تواند در این دنیا مشخص کند تا بعد از فوت برای او محاسبه شود.

حق شناس ادامه داد: در زمان وقف مالم به روایاتی که از قول پیامبر (ص) نقل شده فکر می‌کردم، ایشان فرمودند که ثواب بخشش در زمان زندگی هر چند اندک بهتر است از خیرات پس از مرگ، از همین رو دل کندن از مال در راهی که ثواب و منفعتش به دیگران برسد بسیار مهم است و امیدوارم کسانی که می‌توانند و حتی اگر در توان ندارند هم در حد اندک با وقف باقیات و صالحاتی برای خود به جای گذارند تا در دریای پایان ناپذیر وقف هم خود در دنیا و آخرت منتفع شوند و هم خیر و منفعتی به دیگران برسد.

انتهای پیام/ی
 
 

وقف،حسنه ای ماندگار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.