استان البرز در یکسال گذشته بالاترین میزان مراجعه کننده کشور برای دریافت خدمات بیمه‌ای داشته است.

سعید جوانشیر مدیر کل بیمه سلامت استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: در یک سال گذشته ۴۲۰ هزار مراجعه کننده برای دریافت خدمات بیمه‌ای داشته ایم که به ازای هر یک نفر بیمه شده یک مراجعه ثبت شده است که این میزان مراجعه بالاترین میزان مراجعه در کشور بوده است.

او افزود: در استان البرز نزدیک به ۴۵۰ هزار نفراز بیمه سلامت برخوردارند که ۲ هزار نفر این افراد بیمه بیماران خاص می‌باشند که با توجه به این که ۴% بیمه شدگان را تشکیل می‌دهند ۹ درصد هزینه بیمه سلامت برای این بیماران هزینه می‌شود.

جوانشیر با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مراجعه کننده بیمه سلامت به مراکز درمانی مراجعه کردند افزود: در سال گذشته نزدیک به ۱۸۵ میلیارد تومان برای بیمه شدگان بیمه سلامت هزینه شده که در حال حاضر ۷۰ میلیارد آن که بیشتر برای دانشگاه‌های علوم پزشکی است پرداخت نشده است.

او با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت با چالش‌های زیادی مواجه است، خاطر نشان کرد: نداشتن منابع پایدار، نبود نظام ارجاع، به موقع نبودن پرداخت‌ها و الکترونیکی نبودن خدمات از جمله این چالش‌ها است.

این مقام مسئول افزود: ۵۴ درصد هزینه‌های استان در سال گذشته صرف بستری بیماران و ۴۶ درصد نیز سرپایی بوده که بیمارستان‌ها و مراکز دانشگاهی ۸۳ درصد بستری داشتند و مابقی نیز سایر مراکز درمانی بوده است.

انتها پیام/و

بالاترین میزان مراجعه بیمه سلامت درالبرز

برچسب ها: بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار