رئیس سازمان حج و زیارت گفت:ضرورت اشاعه فرهنگ رضوی از طریق کتاب و کتابخوانی امری ضروری است.

باید فرهنگ رضوی از طریق کتاب و کتابخوانی ترویج شودبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در موکب کتاب رضوی عرصه میدان شهدا گفت: موکبی تحت عنوان کتاب رضوی امسال در ایستگاه استقبال از زائران عرصه میدان شهدا با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری در کنار سایر غرفه‌های خدمت‌رسان و پذیرایی از زائران برپا شده است که اقدامی نو و جدید است.

او تصریح کرد: موضوعی که جای خالی آن به شدت در این ایام که زائران زیادی از اقصی نقاط کشور برای زیارت راهی مشهد می شوند احساس می‌شد اشاعه فرهنگ رضوی از طریق کتاب و کتابخوانی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: باید توجه داشت که زیارت در فرهنگ تشیع جایگاه خاصی دارد و افراد را از مشغولیت‌های فکری دور کرده و دل در گرو پروردگار و سرور و مولایشان می‌دهند.

رشیدیان افزود: عشق به ائمه اطهار (ع) از کودکی در وجود تمام ما به ودیعه گذاشته شده و خوشا به حال کسی که آداب زیارت را به زائران معرفی می‌کند.

او تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در این ایام صورت گیرد این است که گزیده‌هایی از معرفت رضوی را آماده کنیم تا زمانی که زائران به شهر‌های خود بازمی‌گردند، آن‌ها را به عنوان توشه‌ای همراه خود ببرند و نشر دهند.
 
کتاب «بیایید این گونه زیارت کنیم» که به معناشناسی و آداب زیارت و روایاتی از ثواب زیارت و زیارت از دیدگاه اهل تسنن پرداخته و توسط سازمان حج و زیارت به چاپ رسیده است، در حاشیه این بازدید رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

ضرورت اشاعه فرهنگ رضوی از طریق کتاب و کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.