مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: ۷۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع کپور و آمور در استخر‌های دو منظوره آب کشاورزی این شهرستان رها سازی شده است.

رها سازی ۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دو منظورهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی از رها سازی ۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دو منظوره شهرستان قیروکارزین خبر داد و افزود: در هفت ماه گذشته به منظور افزایش بهره وری در تولید و ترویج مصرف گوشت ماهی، این تعداد از بچه ماهی رها سازی شد.

او با اشاره به اینکه میزان رها سازی بچه ماهیان گرمابی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تولید ماهی در استخر‌های دو منظوره طی سال جاری از مرز ۱۱۰ تن فراتر برود.

همتی، پرورش ماهی در استخر‌های کشاورزی یکی از راهکار‌های تولید آبزیان با حداقل مصرف منابع بوده که مانع از رشد جلبک‌ها در استخر شده و قسمتی از هزینه‌های کشاورزان را جبران و سود اقتصادی کشاورز را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی موجب غنی شدن آب خروجی استخر جهت مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز ارزشمند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: قیروکارزین از پتانسیل بالقوه‌ای در تولید ماهیان گرمابی برخوردار است که ترویج روش‌های نوین پرورش ماهی باعث افزایش میزان تولید و کاهش هزینه‌های آن می‌شود.

طرح پرورش ماهی گرمابی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی برای اولین بار در استان فارس، در قیروکارزین اجرایی که این روش علاوه بر رفع مشکلات صید، مشروط به استفاده از تجهیزات آبزی پروری موجب ارتقاء مدیریت پرورش ماهی شده به نحوی که در یک قفس ۱۰۰ متر مربعی شاهد بیش از ۱۰ برابر افزایش تولید خواهیم بود.

علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت مشاوره‌های فنی لازم و راهنمایی برای خرید بچه ماهی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین مراجعه کنند.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م 

رها سازی ۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دو منظوره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار