دبیر اول کمیسیون اجتماعی گفت: تعطیلی ادارات شهرستان‌ها در روز پنجشنبه‌ سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

بابایی صالح در حال تکمیلروح‌الله بابایی صالح نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها که در نوبت صحن علنی مجلس است، گفت: با توجه به اینکه نظر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر این بود که ادارات روزهای پنجشنبه در شهرستان‌ها هم مانند تهران تعطیل باشد، در این راستا دلایل و طرحی را ارائه دادند.

او افزود: با توجه به اینکه ادارات پایتخت پنجشنبه‌ها تعطیل است، عملا ارتباطی از لحاظ اداری بین تهران و شهرستان‌ها در روز پنجشنبه وجود ندارد؛ افزون بر این مطالب با تعطیلی آخر هفته، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

بابایی صالح با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته خللی به ساعات کاری کارمندان وارد نمی‌کند، اظهار کرد: با تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، ادارات دولتی ساعات کاری خود را در طی هفته و شنبه تا چهارشنبه جبران خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی در ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند/ رونق گردشگری با تصویب این طرح


دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر نکات مثبت تعطیلی پنجشنبه‌ها تصریح کرد: با تعطیل شدن دو روز آخر هفته، خانواده‌ها وقت کافی برای گردش را خواهند داشت که این موضوع خود باعث رونق گردشگری خواهد شد.

او با بیان اینکه با عملی شدن این طرح بسیاری از مشکلات اجتماعی در کشومان برطرف خواهد شد، توضیح داد: در شهرستان‌ها مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است، اما والدین کارمند باید در ادارات خود حاضر شوند، این موضوع سبب می‌شود فرزندان در معرض خطرات ناشی از دوری والدین قرار گیرند.

بابایی صالح در پایان تاکید کرد: در هر صورت این طرح به نفع جامعه و خانواده‌های ایرانی خواهد بود و مردم به استراحت و کارهای دیگر خود خواهند رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرز،فکر اشتباه هست
تعطیلی روز پنج شنبه از هر لحاظ اشتباه هست
و جای آن باید شنبه تعطیل باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
کسی که می گوید برای تعطیلی پنجشنبه باید ساعت کاری را اضافه کرد انسان را با ربات عوضی گرفته اگر می خواهید ساعت کار روزانه را زیاد کنید همان بهتر که پنجشنبه تعطیل نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
تعطیلی پنجشنبه با افزایش ساعات کاری روزهای هفته دردی را از کارمندان دوا نمی کند چون بقدری خسته و درمانده می شوند که پنجشنبه ها باید فقط بخوابند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۲۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
از هر لحاظ تعطیلی پنجشنبه ها به نفع مردم و کشور هست .. انشاالله زودتر تصویب و اجرایی بشود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
اول برن از روانشناسا بپرس سه شنبه ها رو تعطيل كنن راندمان مردم بيشتر ميشه يا پنج شنبه ها
شرط ميبندم همه شون ميگن سه شنبه ها
اگه اينجوري باشه چرا گير دادن به پنج شنبه ها ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
هیچ نفعی ندارد . اشتباه است . کار مفید در ادارات روزانه یک ساعت هم شاید نباشد یعنی حداقل هر روز یه ساعت جهت رفع تکلیف، و اگر پنجشنبه تعطیل شود تازه یک ساعت از ساعات رفع تکلیف کارمندان کم می شود.
میگن ملانصرالدین نعل اسبی پیدا کرد خوشحال شد و سپس با خودش گفت آهان ! خیلی خوب شد من الان ففط سه تا نعل دیگه میخوام با یه اسب.
وزارت گردشگری درست کردن حالا باید توجیهی برای موجودیت این وزارت داشته باشند
آخرین اخبار