ندرلو گفت: نیرو‌های خدماتی شهری منطقه ۱۲ به صورت شیفتی در نقاط حساس منطقه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر حضور دارند.

محمدرضا ندرلو معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تمهیدات شهرداری این منطقه برای مدیریت فصل بارش‌ها با اشاره به راه‌اندازی کمپین دست به کار شویم، گفت: یکی از طرح هایی که ما در محدوده بازار اجرا کردیم، کمپین دست به کار شویم بود که در ابتدا با شرکت  ۵ کسبه آغاز شد، اما امروز نزدیک به ۸۰ درصد کسبه راسته کفاشها در آن عضو هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران با اشاره نقش اصناف در مدیریت پسماند تولیدی، گفت: اصناف شرکت‌کننده در کمپین با تحویل زباله‌های خشک خود به نیرو‌های خدمات شهری از ریختن شدن آن‌ها به داخل انهار جلوگیری می کنند و همین امر گامی موثر برای کاهش انباشت زباله و پسماند در داخل انهار است.

ندرلو با اشاره به حفر ۳۴۰ حلقه چاه در بازار، گفت: با حفر ۳۴۰ حلقه چاه بخشی از انتقال آب انجام می‌شود و در کنار آن نیز شهرداری منطقه طرح لایروبی و پاکسازی انهار و جوی‌های منطقه ۱۲ به ویژه محدوده بازار را در بازه زمانی مشخص انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید: خروج روزانه ۱۵۰۰ تن زباله و لجن از انهار پایتخت/ شهر در زمان بارش‌ها پاییزه قفل نمی‌شود‌


او با اشاره به این نکته که مسیر انهار پایتخت از شمال به جنوب است، گفت: بر اساس شکل و موقعیت انهار این امکان وجود دارد که زباله‌ها از انهار شمالی عبور کرده و در مقاطع مرکزی و جنوبی متوقف شود که همین امر موجب آب گرفتگی در منطقه مرکزی و جنوبی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ تهران با اشاره به به‌کارگیری نیرو‌های خدمات شهری مقیم در نقاط حساس و آبگیر منطقه، گفت: ما در محدوده بازار نزدیک به ۲۰ نقطه ورودی کانال داریم که تمام کارگران خدمات شهری ما به صورت شیفتی در مناطق حضور دارند تا در زمان بارش ها اگر آبگرفتگی نقطه ای حادث شد به سرعت مسیر آب را باز کنند.

ندرلو تأکید کرد: لایروبی انهار برنامه از برنامه های دائمی مدیریت شهری است و تنها همزمان با شروع بارش ها انجام نمی شئد و امیدواریم بتوانیم در این فصل بارش رحمت الهی را به گونه ای مدیریت کنیم که زندگی روزمره شهروندان دچار اخلال نشود.

انتهای پیام/

احداث ۳۴۰ حلقه چاه در منطقه ۱۲

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.