میزان خرید گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی امسال نسبت به میزان پیش بینی شده ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابوالحسن زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: در حالیکه که امسال پیش بینی شده بود ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد، این میزان به حدود ۲۴۴ هزار تن رسید.

او  افزود: از این میزان ۲۲۵ هزار و ۴۵۰ تن به نرخ تضمینی و ۱۸ هزار و ۶۵۰ تن به قیمت توافقی از گندمکاران استان خریداری شد.

او  ادامه داد: میانگین خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در استان ۱۷ هزار و ۲۵۰ ریال به همراه هزینه حمل و مبلغ خرید توافقی هم بر اساس توافق گندمکاران با کارخانه‌های آردسازی به نرخی بالاتر از نرخ تضمینی بوده است.

او مجموع هزینه پرداخت شده برای خرید گندم از کشاورزان استان را نزدیک ۳۹۲ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: کلیه مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی عمده دلیل کاهش خرید گندم از کشاورزان استان را کاهش میزان تولید به علت سرمای دیررس بهاره و کاهش بارندگی موثر و قیمت پایین خرید گندم در مقابل بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی عنوان کرد.

به گفته ابوالحسن زاده، ۸۰ مرکز خرید تضمینی و ۱۵ مرکز خرید توافقی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از ۲۰ خرداد تا پایان مهر خریداری کردند.

 

انتهای پیام/ش

خرید گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.