فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی یکی از ارکان حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و مایه آرامش روانی جامعه است.

گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارکرد و اثر وقف از میان بردن فقر در جامعه اسلامی است، گفت : گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش می دهد. 

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برقراری و حفظ امنیت ماموریت خطیری است و نیازمند همراهی سایر نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی است افزود: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد که در مراسمات و ایام تعطیلات امنیت عمومی را در اماکن و بقاع متبرکه برقرار کند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و سازمان اوقاف و امور خیریه دو نهاد تحت امر رهبری هستند و این نقطه مشترک زمینه همکاری بیشتر بین این دو نهاد را فراهم کرده است، گفت: بقاع متبرکه محل آرامش مردم است و این آرامش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری نقش مؤثری دارد.

او با اشاره به اینکه وقف علاوه بر ثواب دنیوی، ثواب اخروی بسیار زیادی دارد که باغیات و صالحات است و باید جامعه را به فواید وقف آشنا کنیم گفت: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی با تاکید بر اینکه نظام وقف یکی از ساز و کار‌های عدالت اجتماعی و وسیله‌ای صلح آمیز برای توزیع مجدد درآمد بدون هرگونه اجبار بوده و هست، افزود: وقف در حمایت از کیان خانواده که سنگ بنای جامعه است و یکپارچگی آن از طریق حمایت‌های مالی و تدارکاتی نقش مهمی ایفا می‌کند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تقدیر از تعاملات و همکاری‌های خوب سردار جهانبخش و کارکنان خدوم مجموعه نیروی انتظامی گفت: تلاش‌های شبانه روزی کارکنان پلیس در راستای تامین آسایش و آرامش مردم قابل تقدیر است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: نیروی انتظامی و سازمان اوقاف و امور خیریه دو نهاد تحت امر رهبری هستند و این نقطه مشترک زمینه همکاری بیشتر این دو نهاد را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام/ن
 

ترویج فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.