عبدالله عبدالله:

فضای کاری در دولت مناسب نیست/ از فرصت های صلح باید استفاده کرد

رئیس اجرائی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران تاکید کرد که از فرصت های صلح باید استفاده نمود.

متاسفانه فضای کاری در دولت مناسب نیست/ از فرصت های صلح باید استفاده کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز (دوشنبه 6 عقرب/ آبان) در نشست شورای وزیران تاکید کرد که از فرصت های صلح باید استفاده نمود.

وی اظهار داشت که با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در خصوص روند صلح گفتگو کرده است. به گفته وی، صلح فراگیر به یک دیدگاه فراگیر نیاز دارد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنین افزود که یک لحظه نیز نباید از تامین شفافیت انتخابات  غافل باشیم و باید نتایج پاک انتخابات سبب تعیین سرنوشت شود.

عبدالله با اشاره به استعفای صلاح الدین ربانی و نرگس نهان، وزرای امور خارجه و معادن گفت: متاسفانه فضای کاری در حکومت وحدت ملی مناسب نیست و امیدوارین که انتخابات شفاف باعث تغییرات مثبت در همه عرصه ها شود.

وی در خصوص استعفای صلاح الدین ربانی از وزارت خارجه افزود: علاقمندی من این بود که آقای ربانی در روزهای پایانی حکومت وحدت ملی به کار خود ادامه می دادند و این بهتر بود.

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین به کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش نیز واکنش نشان داد و گفت: داعش یک گروه جنایتکار در سوریه و عراق بود که ده ها هزار نفر را به قتل رساند. این گروه در کشور ما نیز عامل کشتار مردم بیگناه بود. حمله چند روز قبل آنها به مسجدی در ننگرهار نشان دهنده عمق جنایت و بی رحمی این گروه است.

وی ابراز امیدواری کرد که با کشته شدن البغدادی جوانان زیادی که از سوی وی به انحراف کشیده شده بود، از کشتار مسلمانان و دامن زدن به نفاق های مذهبی دست بکشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار