برخی از افراد سودجو با ارسال پیامکی به شهروندان با این عنوان که « تلفن همراه شما رجیستر نشده است» از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی از جدیدترین روش‌های فیشینگ، کلاهبرداران با ترفند رجیستر کردن تلفن همراه مسافری، افراد را به سایت‌ها و صفحات جعلی هدایت کرده و موجودی حساب آن‌ها را به سرقت می‌برند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات این نوع از کلاهبرداری، گفت: کلاهبرداران پیامکی را با عنوان « تلفن همراه شما رجیستر نشده است» برای شهروندان ارسال می‌کنند.

وی افزود: کاربران پس از دریافت پیامک فیشینگ کاران به صفحات جعلی هدایت می‌شوند و برای رجیستر شدن تلفن همراه خود اقدام به ثبت نام در سایت‌های جعلی می‌کنند.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: پس از انجام ثبت نام کاربران متوجه کلاهبرداری از خود شده و در این لحظه حساب بانکیشان تخلیه می‌شود.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا نسبت به قمارهای اینترنتی/ سایت‌های شرط بندی مسدود و کاربران مجازات می‌شوند


وی افزود: شهروندان در ابتدا متوجه نوع کلاهبرداری خود نشدند و با مراجعه به پلیس و با اعلام شکایت مدعی شدند که حساب بانکیشان به سرقت رفته است، پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که افراد در دام فیشینگ کاران افتاده‌اند و از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پرونده‌های زیادی در این خصوص به پلیس فتا ارجاع شد و در حال حاضر بررسی این پرونده‌ها در دست اقدام است.

در همین رابطه سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در این روش افراد کلاهبردار با ارسال پیامکی به تلفن همراه هموطنان مبنی بر اجرای طرح رجیستری و یا ارسال پیامک اخطار مبنی بر عدم اجرای این طرح، متقاضیان را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی طعمه‌های خود نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کنند.

ریجستر کردن تلفن همراه ترفند جدید فیشینگ کاران برای کلاهبرداری

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات دروغین را نخورند و همواره به منشأ ارسال پیامک‌های خود توجه کنند و اخبار رسمی و موثق را از پایگاه‌های معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری‌های مجاز داخل کشور پیگیری کنند.

با توجه به صحبت‌های مقامات انتظامی، مسافرانی که این گونه تلفن همراه‌ها را تهیه کرده‌اند، باید مراقب این گونه فیشینگ‌ها از طریق سایت‌ها و صفحات جعلی باشند، چراکه این از نمونه مواردی است که مجرمان سایبری از عدم آگاهی کافی کاربران فضای مجازی سوء‌استفاده کرده و موجودی حساب آن‌ها را به‌ سرقت می‌برند.

انتهای پیام/

کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک رجیستر گوشی تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار