فدراسیون بسکتبال هنوز نتوانسته محلی را برای نگهداری مناسب جام‌ها و مدال‌های قهرمانی این رشته ورزشی تدارک ببیند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بسکتبال ایران سال‌های زیادی است که فعالیت دارد. در این رشته تیم‌های مختلف در طول سال‌ها موفق به کسب عنوان‌های زیادی در رقابت‌های آسیایی و حتی جهانی شده اند. افتخاراتی که در بیش از ۶ دهه از عمر این رشته باعث شده تا بسکتبال ایران با وجود بسیاری از مشکلات همچنان بهترین تیم آسیا باشد و کشوری، مانند چین با وجود سرمایه گذاری‌های زیاد نتواند از ایران پیشی بگیرد.

اما بدون شک افتخار آفرینی‌ها شناسنامه ورزش یک کشور است. متاسفانه این روز‌ها شاهد این هستیم که در برخی از رشته‌ها به دلیل نبود عزمی جدی برای جمع آوری و سرو سامان دادن به کاپ‌ها و مدال‌ها بسیاری از آن مفقود شده و یا در گوشه‌ای در حال خاک خوردن است. حرکت کمیته ملی المپیک برای راه اندازی موزه‌ای در این زمینه بسیار مثبت و خوب بود، اما این افتخارات در رشته‌ها به قدری است که نمی‌توان آن‌ها را یک جا جمع کرد و برای چنین کاری صرف هزینه زیادی نیاز است. فدراسیون‌ها در این زمینه خود باید پیش قدم می‌شوند و همانند دیگر کشور‌ها موزه‌ای برای خود تشکیل می‌دهند تا این افتخارات را جمع آوری و به معرض نمایش بگذارند. متاسفانه چنین عزم جدی در بسکتبال وجود ندارد.

با گشت و گذاری در فدراسیون  بسکتبال متوجه می‌شوید که بیشتر این جام‌ها و مدال‌ها در اتاق کنفرانس عمومی قرار داده شده است. در قفسه‌ای چوبی با شیشه و قفل‌های که بسیاری از آن خراب، درب و پنجره‌هایی در هم شکسته و جام‌هایی که بیشتر آن‌ها خاک گرفته است. این کاپ‌ها و مدال‌ها  در حالتی اسف بار قرار دارند. حتی از برخی از آن‌ها برای قرعه کشی‌ها استفاده می‌شود.  

همه به راحتی به این افتخارات دسترسی دارند و رسیدگی به حاصل چندین دهه افتخارات بسکتبال انجام نمی‌شود. این اتفاقات شاید حتی باعث شده تا بسیاری از این اقلام هم دچار نقص شوند و چه بسا شاید بسیاری از آن‌ها دیگر در دسترس هم نباشند. امید است با توجه بیشتر فدراسیون نشین‌ها به این مسئله و در نظر گرفتن قسمتی مخصوص و یا شرایط بهتر این مشکل بر طرف شود.

عماری: شرایط راه اندازی موزه را نداریم

مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: این که فضایی برای این کار در نظر گرفته شود قطعا طرح خوبی است که باید انجام شود، اما مشکلی که وجود دارد مربوط به فضای سالن است. فضای فعلی که در اختیار داریم قدیمی و کوچک است. باید برای تحقق چنین موضوعی فضای جدیدی به وجود بیاوریم. به هر صورت ما این افتخارات را جمع آوری کردیم و از آن‌ها نگه داری می‌کنیم. همین حالا باشگاه‌هایی در سراسر جهان هستند که با احداث محلی جدید فضایی هم به وجود می‌آوردند تا این افتخارات به معرض نمایش در بیاید. ما در این سالن که ساختارش قدیمی است نمی‌توانیم تغییری به وجود بیاوریم مگر اینکه شرایط فراهم شود، وضع مالی تغییر کند و بتوانیم مجموعه جدید به وجود بیاوریم در این صورت می‌توانیم موزه جدیدی داشته باشیم. ما به فکر این موضوع هستیم، اما فعلا شرایط آن را نداریم و باید به فکر فضای جدید‌تر بود.


بیشتر بخوانید: 

برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال/ از آخرین مهلت تسویه حساب باشگاه‌ها تا تعیین وضعیت لژیونرها

ساعت بازی ۳ دیدار لیگ برتر بسکتبال مردان تغییر کرد

برنامه مرحله رفت لیگ برتر بسکتبال مردان


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار