کمیته ای ویژه به منظور تحول در علوم انسانی تشکیل شده که سرفصل و مباني دروس را مورد بررسی قرار مي دهد.

کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي،‌ آموزشي  باشگاه خبرنگاران گفت: اسلامی شدن دانشگاهها چون گره می خورد با تحول در علوم انسانی و تحول با مناصبات درون دانشگاه ها یک پروسه محسوب می شود که در این مورد وزارت علوم فعالیت های خود را آغاز کرده چنانچه می توانید شواهد عینی دراین خصوص را در دانشگاه ها ببیند.
وی افزود: کمیته ویژه ای در این خصوص تشکیل شده، برنامه ریزی در 15 رشته به منظور تحول در علوم انسانی صورت گرفته که البته برنامه ریزی این کمیته ویژه با ادغام با کمیته شورای انقلاب صورت گرفته و رئیس این کمیته را دکتر حداد مشخص و سرفصل و مبانی بررسی می شود.
دانشجو تصریح کرد: دو گروه حقوق و علوم سیاسی گزارشات خود را اعلام کرده اند که نشان از فعالیت خوب آنها داشته است همچنین تغییرات خوبی در کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفته است.

** کیفیت تحصیلات تکمیلی  کاسته نشده است
کامران دانشجو در ادامه گفت: هم اکنون تحصیلات تکمیلی دانشگاهها یک واقعیت است چرا که یک میلیون متقاضی در مقطع دکترا در کشور وجود دارد و طبق تحقیقات این تعداد افزایش نیز می یابد.
وی افزود: سالانه حدود 30 تا 40 هزار نفر متقاضی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و باید استاندارد ها در این زمینه ها درست صورت گیرد چرا که افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیازمند استاد و استادیار در دانشگاه نیز است.
وی اظهار داشت: ما در مقطع تحصیلات تکمیلی از کیفیت نکاسته ایم چرا که محصولات و تولیدات ما این امر را ثابت می کند چون مطابق با کارشناسی به جلو حرکت کرده ایم.
دانشجو تصریح کرد: آئین نامه مشخص در این خصوص در سال های آتی نوشته می شود و تا از سدهاي کاذبی که جلوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را گرفته کاسته شود.
 

** با همین امکانات می توانیم تا سه برابر ظرفیت دانشگاهها به جلو حرکت کنیم
دانشجو در ادامه گفت: هم اکنون 10 هزار نفر در مقطع دکترا وجود دارد و این امر توان اساتید را نشان می دهد و با افزایش تعداد اعضای هیئت علمی عملا تعداد زیادی در مقطع تحصیلات تکمیلی اضافه می شوند.
وی افزود: بودجه در زمینه تجهیزات افزایش می یابد و چنانچه با همین امکانات و تجهیزات نیز ما می توانیم تا سه برابر ظرفیت دانشگاهها به جلو حرکت کنیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار