کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بن سلمان افرادی را در پست‌های حساس و مهم می‌گذارد که صددرصد به خودش وفادار و از نظر فکری به او نزدیک باشند. وزیر خارجه جدید نیز نزدیکی خاصی به بن سلمان دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا فرجی‌راد، با اشاره به تغییر مجدد وزیر خارجه عربستان و پیام این تغییر، بیان کرد: حاکمیت عربستان هم اکنون در حال رسیدن به آن نقطه صد درصدی است که بن سلمان همه قدرت را به طور کامل در دست بگیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل: وزیر خارجه جدید رژیم سعودی نزدیکی خاصی به بن سلمان دارد

وی با بیان اینکه بن سلمان در داخل عربستان با مشکلاتی مواجه است، افزود: برخی شاهزاده‌ها برای ارتباط بیشتر با بدنه قدرت و مخصوصا بن سلمان در عربستان خیلی تلاش می‌کنند. البته نزدیکی آن‌ها به بن سلمان برای واگذاری پست‌های حکومتی مدنظر قرار می‌گیرد.

سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان تصریح کرد: بن سلمان افرادی را در پست‌های حساس و مهم می‌گذارد که صددرصد به خودش وفادار باشند و از نظر فکری به او نزدیک باشند. وزیر خارجه جدید نیز نزدیکی خاصی به بن سلمان دارد.

فرجی راد با اشاره به قصوراتی که درباره قتل خاشقجی به بن سلمان نسبت می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه مسئله قتل خاشقجی هنوز در خارج از مرز‌های عربستان تمام نشده است و نیز با افزایش امکان استیضاح ترامپ در روز‌های آتی، طبیعتا اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا روی کار بیاید و خصوصا از دموکرات‌ها باشد، بن سلمان باید در خصوص این قتل به افکار عمومی جهانی پاسخگو باشد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: همه این مسائل را که کنار هم می‌گذاریم، یک مسئله مهم دیگر هم هست و آن اینکه وزیر خارجه سابق عربستان، چون از فعالیت خاصی برخوردار نبود و تبلیغات خاصی را در حمایت از بن سلمان و سیاست‌های او انجام نمی‌‎داد یا به عبارتی، فرد منفعلی بود، تصمیم به برکناری او گرفتند و فرد جدید و نردیکتری به افکار بن سلمان برای پست وزارت خارجه روی کار آمد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار