طباطبائیان گفت: نخستین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در دامغان با هدف توسعه خدمات رسانی کشاورزی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه نخستین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در دامغان آغاز به کارکرد، ابراز داشت: این مرکز با مجوز سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دایر شده و قرار است خدمات‌رسانی به بهره‌برداران کشاورزی را ارتقا دهد.

او افزود: در اجرای ماده دو قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و به استناد بند دو ردیف ج ماده پنج نظام صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، نخستین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در شهرستان دامغان موفق به اخذ مجوز فعالیت شد.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه خدمات مشاوره‌ای، اجرایی، فنی، اداری، مدیریتی، سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزها، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، امور بازرگانی و بازاریابی در این مرکز ارائه می‌شود، ابراز داشت: ارتباط با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت‌رسان به بخش کشاورزی و روستا و تسهیل در ارائه خدمات آنان به کشاورزان و روستائیان از دیگر وظایف این مرکز است.

طباطبائیان در ادامه تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف این مرکز شناسایی و احصاء مشکلات، علایق و نیاز‌های کشاورزان و مشتریان کالا‌های کشاورزی و سایر ذینفعان در راستای تعیین و استفاده از فرصت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

او وجود صندوق‌ها و اتحادیه‌ها را برای حمایت از بخش کشاورزی مؤثر دانست و ابراز داشت: در دامغان یک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی وجود دارد که حدود ۱۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام / م

حمایت و توسعه کشاورزی با آغاز به کار نخستین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در دامغان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار