مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ١٠٢ هزار و ٩٠٧ نفر ۷ ماه امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ٧٨ هزارو ٦٨٣ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: ١٠٢ هزار و ٩٠٧ نفر ۷ ماه امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ٧٨ هزارو ٦٨٣ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.
 
او افزود: آمار اهدای خون ۷ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ٢ درصد افزایش داشته است.

پوریانی گفت: از مجموع خون گیری ٥٥ هزارو ٤٠٤ نفر اهداکننده مستمر، ٢٢ هزار و ١٥٢ نفر اهداکننده باسابقه و بقیه نیز اهدا کننده بار اولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه ٢هزارو ٧٢ نفر از بانوان و ٧٦ هزارو ٦١١ نفر مرد خون خود را اهدا کردند.

پوریانی، از مازندران به عنوان یکی از استان‌های پر مصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور یاد کرد و گفت: مازندران به لحاظ دارا بودن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، داشتن ۶ مرکز جراحی قلب باز، گردشگر پذیر بودن، حوادث و تصادفات جاده‌ای بیشترین میزان مصرف خون را به خود اختصاص داد.

مدیرکل انتقال خون مازندران از شهروندان واجد الشرایط اهدای خون در مازندران خواست با مراجعه به مراکز اهدای خون استان، انتقال خون مازندران را در تامین و حفظ ذخایر خون مورد نیاز بیماران همراهی و حمایت کنند و حیات دوباره‌ای به بیماران بخشند.

انتقال خون مازندران با دارابودن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون نیاز خون و فرآورده‌های خون ۴۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ س

مراجعه ١٠٢ هزار و ٩٠٧ نفر برای اهدای خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.