فرمانده هنگ مرزی شهرستان‌های ماکو و چالدران از کشف و ضبط بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ومواد مخدر در مناطق مرزی این ۲ شهرستان خبر داد.

 سرهنگ حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی شهرستان‌های ماکو و چالدران در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود:امسال با تلاش شبانه روزی مرزبانان شهرستان‌های ماکو و چالدران در قالب طرح انسداد مرز به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال کالا‌ی قاچاق و مواد مخدر در مناطق مرزی این ۲ شهرستان کشف و ضبط شده است.
 
 سرهنگ حاجی زاده گفت:در امر مبارزه با قاچاق کالا مرزبانان این شهرستان موفق شدند، امسال  ۶۴۵ نفر قاچاقچی را با ۴۱۳ دستگاه خودروی حامل قاچاق توقیف نمایند که در این زمینه بیش از ۸۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل یافته و به مراجع قضایی ارسال شده است.
 
فرمانده هنگ مرزی شهرستان‌های ماکو و چالدران ادامه داد:در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز ۵۲۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است که ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در طول سالجاری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
طول مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلو متر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلو متر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلو متر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد که این مقدار ۱۵۰ کیلو متر آن در شهرستان ارومیه واقع است.
 
انتهای پیام/م

 

کشف کالای قاچاق در مرزهای شمال آذربایجان غربی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.