براساس تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی، روند بارندگی‌ها تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

منصور رحمانیان، مدیرکل هواشناسی البرز، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی استان البرز حاکی از فعالیت سامانه بارشی به تناوب و ضعیف‌تر تا عصر سه‌شنبه در البرز است، به‌طوری که آسمان نیمه‌ابری همراه با مه‌آلودگی و در برخی ساعات رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان این‌که شرایط آب‌وهوایی در جاده چالوس نیز نیمه‌ابری ارزیابی شده است، افزود: وزش باد در جاده چالوس به ۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و با بارش باران و حتی برف همراه خواهد بود. 

رحمانیان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بارندگی زراعی سال آبی جاری ۴۵.۶ میلی‌متر ارزیابی شده درحالی‌که مشابه آن در سال‌آبی گذشته ۲۵.۸ میلی‌متر بوده است. 

او با بیان این‌که سازمان هواشناسی اطلاعات بارش شهرستان‌های استان البرز را از تاریخ یکم ماه آبان تا چهارم همین ماه مورد بررسی قرار داده است، افزود: بارندگی در شهرستان اشتهارد ۵۵.۹، شهرستان ساوجبلاغ ۴۷، شهرستان طالقان ۲۹.۹، شهرستان فردیس ۵۲.۶، شهرستان کرج ۴۷ و شهرستان نظرآباد ۵۴.۷ میلی‌متر بوده است، در حالی‌که روند بارندگی در مشابه سال گذشته حدود ۳۰ میلی‌متر کمتر از این میزان بوده است. 

رحمانیان گفت: روز دوشنبه پنجم آبان آسمان نیمه‌ابری همراه با مه رقیق خواهد بود و وزش باد به ۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، همچنین با افزایش آلاینده‌ها مواجه هستیم، کمینه و بیشینه هوا نیز به‌طور میانگین ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: تا پایان هفته جاری آسمان نیمه ابری همراه با مه رقیق پیش‌بینی شده است و علاوه‌بر بارندگی احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد. 

انتهای پیام/د.خ

پیش‌بینی هوا تا پایان هفته در البرز

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.