دفاتر امانات حرم مطهر رضوی آماده دریافت اشیای زائران و مجاوران است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره امانات حرم مطهر رضوی به منظور تامین رفاه زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، با حدود ۲۰۰ نفر پرسنل به طور شبانه‌ روزی به زائران و مجاوران رضوی ارائه خدمت می‌کند.

بخش امانات نقدی و اشیای ارزشمند با ۱۰ دفتر واقع در مبادی ورودی حرم، ورودی صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی، رواق دارالحجه و همچنین ایوان طلا‌ی صحن آزادی و ورودی از صحن انقلاب به رواق مبارکه دار الاشرف، به‌طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

چنانچه زائران وجوه نقد و اشیای ارزشمند خود را همراه داشته باشند، ضرورت دارد به دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند مراجعه و نسبت به تحویل امانت خود اقدام کنند و در قبال آن رسید بگیرند.

بخش امانات و نگهداری وسایل زائران، بخش دیگری است که در قالب ۱۵ دفتر به تفکیک خواهران و برادران در تمامی ورودی‌های حرم مطهر از خیابان‌های اصلی منتهی به بارگاه رضوی و پارگینگ ها، وسایلی همچون کیف‌های دستی، اداری، دوربین عکاسی و ... را پذیرش می‌کنند.

این دفاتر از پذیرش وسایلی همچون ساک و چمدان‌های بزرگ، لوازم خوراک‌پزی، خوراکی، کوله پشتی و کیسه‌های انفرادی، پتو و رختخواب معذور است.

دفاتر مذکور در ایام خاص نظیر عید نوروز، دهه آخر صفر و... متناسب با نیاز زائران و مجاوران افزایش پیدا می‌کند. این دفاتر در حال حاضر به تفکیک خواهران و برادران در ورودی شیخ طوسی (در ضلع شمالی و جنوبی دوربرگردان شیرازی)، ورودی شیخ طبرسی، ورودی نواب صفوی، ورودی صحن کوثر، ورودی باب‌الرضا، ورودی باب‌الجواد، ورودی سردر غربی صحن جامع رضوی و همچنین ورودی صحن کوثر مستقر هستند.

با توجه به محدودیت فضا به امانت‌گذاران گرامی توصیه می‌شود ظرف سه ساعت امانات خود را دریافت نمایند؛ در صورت عدم مراجعه این وسایل پس از ۲۴ ساعت به انبار منتقل می‌شود.

امانت‌گذاران  باید در حفظ و نگه‌داری قبض رسید کوشا باشند و در صورت مفقود شدن آن، بلافاصله متصدیان مربوط را مطلع کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

دفاتر امانات حرم رضوی آماده دریافت اشیای زائران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.