نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای دیدار و گفتگو با رهبران دولت افغانستان و احزاب سیاسی این کشور وارد کابل شد.

رایزنی «خلیلزاد» در کابل برای از سرگیری مذاکره با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای دیدار و گفتگو با رهبران دولت افغانستان و احزاب سیاسی این کشور وارد کابل شد.

قرار است خلیلزاد درباره از سر گیری روند صلح و مذاکرات با طالبان با سیاسیون افغانستان بحث و تبادل نظر کند. وی تاکنون با اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان درباره آغاز دوباره مذاکره با طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

خلیلزاد پیش از این در نشستی چهار جانبه در مسکو با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در باره روند صلح افغانستان دیدار کرده بود. نمایندگان این کشورها بر آغاز دوباره مذاکرات آمریکا و طالبان تاکید کرده بودند.

قابل یادآوری است که  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 16 سنبله/ شهریور مذاکرات صلح این کشور با طالبان را متوقف کرد. این در حالی است که توافقنامه نهایی میان طرفین تنظیم شده بود و قرار بود چند روز بعد به صورت رسمی میان مقامات آمریکا و طالبان به امضا برسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.