سه مقام دیگر دولت دونالد ترامپ برای ادای شهادت درباره تماس تلفنی جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شدند.

احضار ۳ مقام دیگر دولت آمریکا به کنگره درباره رسوایی «اوکراین گیت» ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، تحقیق‌کنندگان در مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (جمعه) برای سه مقام رسمی دولت وی احضارنامه صادر کردند و خواستار شهادت آن‌ها درباره تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای وادار کردن مقامات اوکراین به انجام تحقیقات درباره جو بایدن، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، شدند.

رؤسای کمیته‌های کنگره که رهبری تحقیقات استیضاح را بر عهده دارند، دو مقام دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید -«راسل ووت»، سرپرست موقت این دفتر و «مایکل دافی»، که بر برنامه‌های امنیت ملی نظارت دارد- را احضار کردند. آن‌ها همچنین «اولریچ برچبول»، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، را احضار کردند. اوایل ماه جاری میلادی، از هر سه فرد نامبرده خواسته شده بود در کنگره شهادت دهند، اما هیچ کدام حاضر انجام به این کار نشدند.

این چهارمین بار در تاریخ آمریکاست که مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور را آغاز کرده است. کمیته‌های مجلس نمایندگان تلاش دارند تعیین کنند آیا ترامپ با درخواست از یک کشور خارجی برای تحقیق درباره یک مخالف سیاسی، سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرده است.

این در حالی است که ترامپ در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «واشنگتن‌پست جعلی به داستان سرایی جعلی بدون هیچ منبعی ادامه می‌دهد و اعلام کرد من درباره استیضاح نگرانم. من نگران نیستم، چون کار اشتباهی نکرده ام. این طرف مقابل از جمله شیف و داستانش است که نگران است. پیگیری توهمات ادامه دارد.»

 ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار