استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قفل ۹ ساله منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر برای اجرای طرح‌هاگشوده شد.

قفل ۹ ساله منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر گشوده شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم، بیان کرد: ۱۵ دی‌ امسال کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر برگزار می‌شود که آثار و برکات مهمی در پی دارد.

او، با اشاره به ابلاغ اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت تصریح کرد: این سفر که اواخر پارسال انجام شده آثار و برکاتی مهمی در راستای توسعه پرشتاب استان به همراه داشته است.

استاندار بوشهر به تصویب دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها در سفر استانی رئیس جمهور، عنوان کرد: تاکنون ۵۱۴ میلیارد تومان از این اعتبار ابلاغ و تخصیص یافته است.

گراوند از ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اسکله بندر کنگان خبر داد و بیان کرد: در سفر استانی هیات دولت به بوشهر گشایش خوبی برای تامین اعتبار و تسریع و تکمیل طرح‌های مهم عمرانی استان بوشهر با وجود محدودیت‌های منابع مالی ایجاد شده است.

او تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در اولویت دانست و تاکید کرد: تلاش می‌شود طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه خط ریلی بوشهر در حال اجرا و فعال استان ادامه داد:پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان بوشهر شامل سدها، طرح‌های راهسازی و آبرسانی بدون وقفه در حال اجراست.

گراوند با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن یکی از پروژه‌های مهم استان در تامین آب آشامیدنی است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن گام بلندی برای تامین منابع آب آشامیدنی استان بوشهر است که این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

او از افتتاح برخی از پروژه‌ها در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی بوشهر در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع تا پایان سال تکمیل می‌شود که نقش مهمی در طرح‌های آموزشی و جذب دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی استان دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به روند اجرای مطلوب بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: این پروژه مراحل آخر کار می‌گذراند که پیش بینی می‌شود امسال تا اوایل سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

گراوند از تسریع اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون ۵۴ هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر که نقش مهمی در بهره‌وری آب مصرفی و افزایش تولید دارد ایجاد شده که تاپایان امسال افزایش می‌یابد.

او شهرک شیلاتی استان را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و با اشاره به تسریع در روند اجرای آن، افزود: شهرک شیلاتی در ۲ هزار و ۶۵۳ هکتار اراضی ساحلی اجرا شده که بخشی از این پروژه سال آینده افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر از حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان خبر داد و تصریح کرد: در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بررسی‌های لازم برای حفاظت از امور زیست محیطی، قفل ۹ ساله منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر برای اجرای طرح‌هاگشوده شد.

گراوند با اشاره به اینکه در این منطقه صنایع پایین دستی پتروشیمی اجرا می‌شود، افزود: طرح‌های تدوینی در منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر با رعایت ضوابط زیست محیطی اجرا می‌شود که نقش مهمی در تولید، صادرات و اشتغال دارد.

او اعمال شدن تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در بنادر استان بوشهر را از دیگر توفیقات استان دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده واردات کالا به گمرکات استان بوشهر مشمول معافیت و تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی شد.

استاندار بوشهر با اشاره به گشایش فعالیت‌های بندری افزود: کالا‌های اساسی که قبلا از طریق بنادر دیگر کشور تخلیه می‌شد اکنون قرار است در بندر بوشهر تخلیه شود که زمینه رونق بنادر را فراهم خواهد کرد.

گراوند با اشاره به انتخابات پیش‌رو، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس فراهم شده تا بار دیگر دشمنان در این عرصه ناکام بمانند.

ملت ایران جانانه در برابر دشمنان ایستاده است

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: ملت ایران جانانه و با اقتدار جلوی ترفند‌ها و دسیسه‌های دشمنان از جمله آمریکا ایستاده و در عرصه‌های مختلف سربلند بیرون آمده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اینکه سران آمریکا به قول خودشان فشار حداکثری بر ایران وارد کرده‌اند، افزود: آمریکا در برابر اراده ملت و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

او تاکید کرد: اگر حتی یک دوم این فشار‌ها بر هر کشوری وارد می‌شد از هم می‌پاشید و انسجام آن از دست می‌رفت اما با عنایات الهی، عشق و علاقه مردم ولایت‌مدار به ائمه اطهار (ع) و ایستادگی مقتدرانه، نه تنها فشار‌های آمریکا کارساز نبوده بلکه زمینه خودکفایی ایران را در عرصه‌های گوناگون فراهم کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیاده‌روی اربعین حسینی را گوشه‌ای از اقتدار مسلمانان دانست و بیان کرد: پیاده‌روی اربعین که امسال جمعیت شرکت کننده در آن بیش از سال‌های قبل بود، نشان از ایستادگی، اقتدار و توان مسلمانان در برابر ترفند‌های دشمنان و ناکام کردن آنان بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری به انتخابات پیش‌روی مجلس اشاره کرد و گفت: هر چه انتخابات باشکوهتر برگزار شود ناکامی دشمنان بیشتر می‌شود.

او، بیان کرد: وظیفه دست اندرکاران، دستگاه‌های نظارتی، مجریان و نامزدهای انتخابات بسیار سنگین و مهم است و باید در همه مراحل اخلاق  رعایت شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایران در طول ۴۰ سال گذشته مشکلات متعددی را با اقتدار پشت سرگذاشته و از این تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و بحران‌هایی که دشمنان ایجاد کرده‌اند نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر نقش مهمی در اشتغال دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.