حبیب‌الله خجسته پور گفت: آگاهی، پیشگیری و اجتماعی کردن اصلی‌ترین راهبرد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: مقابله با موادمخدر به عنوان یک آسیب با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی زنجیروار در ارتباطند، باید چند بعدی باشد.

او افزود: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، بهترین رویکرد و راهبرد است و این مساله باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

معاون استاندار سمنان، به ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: گروه‌های مختلف مردمی در قالب سمن‌ها همکاری مطلوبی برای تحقق این مساله دارند.

او به انگیزه‌های اقتصادی ناشی از توزیع موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ برای ترغیب جوانان به استفاده از این بلای خانمان سوز، سراغ اُسوه‌های جوانان در حوزه‌های ورزشی و هنری می‌روند.

خجسته پور، به لزوم اقدام جدی‌تر دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با موادمخدر تاکید و اضافه کرد: این مساله باید از لایه‌های زیرین جامعه آغاز شود و در رده‌های بالاتر، اقدام جدی‌تر فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان را می‌طلبد.

او افزود : سمنان یکی از معدود استان‌هایی است که کمپ ماده ۱۶ در آن تعریف نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: با توجه به آمایش‌های استانی انجام شده، در صورت امکان و مهیا بودن شرایط، نیاز است این کمپ در استان سمنان با استفاده از ظرفیت بخش خصوص و سازمان‌های مردم نهاد و برای ترک اعتیاد افرادی که به این بلای خانمان سوز دچار شده اند، استقرار یابد.

انتهای پیام/ح

ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی در مقابله و پیشگیری از اعتیاد

برچسب ها: استانداری ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.