مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان از اجرای ۱۸۶ برنامه در در هفته پدافند غیرعامل با محوریت برنامه‌های آموزشی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با بیان اینکه۱۸۶ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود گفت:  تعداد ۹۶ برنامه در قالب برنامه‌های آموزنده و آموزشی است و به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شدو  آن‌ها را با هدف آموزش و آشنایی با پدافند غیرعامل به مردم برگزار کنند.

او با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید است بیان داشت: یکی از برنامه‌های این هفته نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل در مدارس و لزوم آشنایی دانش آموزان با این موضوع است.

فیوضی افزود: پدافند غیرعامل امنیت سازی نمی‌کند بلکه به دنبال پیشگیری از تهدیدهای احتمالی و مکمل پدافند عامل است و پدافند غیرعامل، تهدیدات منشاء انسانی دارند و برنامه ریزی شده است، ولی در مدیریت بحران منشاء تهدیدات، طبیعت محور است.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در پدافند غیرعامل دشمن در بیشتر موارد غیرمستقیم و غیرمسلح و فناورانه حمله می‌کند و باید مقابله با آن نیز نوین باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید زیرساخت‌ها را مجهز کنیم تا تهدیدات به دستگاه‌ها آسیب وارد نکند؛ باید به گونه‌ای اقدام شود که در زمان وقوع یک تهدید دستگاه‌های خدمات رسان همچنان به ارایه خدمات خود ادامه دهند و هنوز پدافند غیرعامل در جامعه و حتی در بین برخی مسئولان شناخته نشده است و تاکید شده از محل اعتبارات تملک دارایی برای بخش پدافند غیرعامل نیز هزینه شود و در پروژه‌ها و طرح‌ها الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود.

انتهای پیام/م

برنامه های هفته پدافند غیرعامل در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.