ضیاییان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی استان های کشور، احتمال طغیانی شدن رودخانه ها و آب گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

 

روز/استمرار سامانه بارشی تا پایان هفته در برخی مناطق کشور/افراد هشدارها را جدی بگیرندصادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سامانه بارشی در برخی مناطق کشور کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های لرستان، شمال شرق، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، تهران، البرز و کرمانشاه احتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر دور از انتظار نیست، از این رو به افراد توصیه می شود از رفتن به حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی کماکان در شمال غرب، غرب، مرکز و جنوب غرب کشور استمرار خواهد داشت، افزود: روز یکشنبه برای سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران، سمنان، بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی رشته کوه البرز مرکزی به صورت برف پیش بینی شده، ضمن آنکه دما در این مناطق ۳ تا ۵ درجه کاهش دما خواهد داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی تا پایان هفته در بسیاری از استان‌ها استمرار خواهد یافت، گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی از روز سه شنبه سامانه بارشی بیشتر نواحی شمالی کشور را در بر خواهد گرفت و تا روز دوشنبه به تناوب بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و از روز سه شنبه عمده بارش‌ها در نواحی شمال کشور متمرکز می‌شود.


بیشتر بخوانید: بارش باران و برف در اکثر مناطق کشور/آبگرفتگی معابر عمومی و مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی


وی با اشاره به اینکه امروز اوج بارش‌ها در تهران است، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، روز یکشنبه بارش در تهران ادامه خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: روز دوشنبه بارش برای تهران به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه پدیده خاصی برای استان تهران دیده نمی‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا دمای استان تهران ۳ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

افراد هشدارها را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار