اسلامی خبر از افتتاح خط آهن میانه به بستان آباد بزودی با حضور رئیس جمهور خبر داد.

افتتاح راه آهن بستان آباد_ میانه با حضور رئیس جمهوربه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو گفت‌وگو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص الزامات توسعه خطوط ریلی اظهار کرد: ایران در چهارراه جهان واقع شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده و هست.

او افزود: به دلیل فشار‌های سیاسی و عدم تکمیل زیر ساخت ها، نتوانستیم آنطور که باید از ظریف موجود استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: اختصاص ۲۰ رام قطار فوق العاده به مشهد در روزهای پایانی ماه صفر


اسلامی عضویت ایران در راه آهن کشور‌های مشترک المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و ترانزیت ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاورد‌های جمهوری اسلامی در حوزه ترانزیتی برشمرد و گفت: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اجلاس ۵ جانبه در آنکارا با حضور رئیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط حمل و نقل در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینر‌های چینی نیز به محور آنکارا از این مسیر تردد کنند.

این مقام مسئول افزود: هم اینک ترانزیت ریلی از سوی چین از این ظرفیت استفاده می‌کند و کشور‌های دیگری مشتاق به استفاده از این مسیر ریلی هستند.

مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند خط دوم ریلی است

او گفت: وقتی ترانزیت تسهیل می‌شود، به همان میزان برای تجار فرصتی به دست می‌آید تا از این کسب و کار‌های پیرامونی ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیر نفتی ایفا کنند.

اسلامی افزود: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی بیشتر شود، کمک به شکوفایی اقتصاد مولد است.

وزیر راه یادآور شد: سال گذشته کل ترانزیت حدود ۱۰ میلیون تن بود؛ با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه جا می‌شود و ۴۰ درصد به پایه اولیه حمل و نقل ترانزیتی ایران افزوده می‌شود.

اسلامی گفت: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب ایجاد زنجیره‌ای ناقص از خطوط ریلی شده است و برخی مسیر‌ها از جمله مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند خط دوم ریلی هستند.

وزیر راه افزود: در روز‌های آینده محور میانه به بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

او گفت: سرمایه پیش بینی شده در یک برنامه ۵ ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن جذب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
میانه، چهارراه ریلی می شود.
میانه-زنجان
میانه-تبریز
میانه-ارومیه
میانه-اردبیل
آخرین اخبار