در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) مقامات قضائی شهرستان جیرفت به همراه قضات محاکم کیفری و دادسرا با حضور در زندان جیرفت با ۳۰۰ نفر از مددجویان این زندان دیدار و به مشکلات قضائی آن‌ها رسیدگی کردند.

رسیدگی به مشکلات ۳۰۰ زندانی جیرفتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: بازدید قضات از مجموعه زندان در راستای سیاست‌های ابلاغی ریاست معظم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و حفظ حقوق شهروندی صورت می‌پذیرد.

او افزود: در دیدار‌های چهره به چهره بررسی وضعیت زندانیان تحت قرار و ایجاد فرصت برخورداری آنان از تسهیلات و رافت قضایی برابر مقررات و همچنین تحقق کنترل و کاهش جمعیت کیفری از طریق قبول وثیقه و کفالت و نهایتا اعزام افراد واجد شرایط به بیرون از زندان در دستور کار قرار گرفته است.
 همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت:با رضایت اولیای دم ۱۲ نفر محکوم به قصاص در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافته اند.

 حسین سلامی افزود: از این تعداد ۴ نفر آزاد و ۸ نفر دیگر در صورت پرداخت دیه آزاد خواهند شد.

او اظهار کرد:از ابتدای امسال ۵۷ جلسه صلح و سازش از سوی شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش در زندان جیرفت برگزار شده است که نتایج موثری در ایجاد صلح وسازش داشته است.

سلامی تصریح کرد: با توجه به محصور بودن زندانیان در محیط زندان وعدم دسترسی به خارج از زندان، قضات با حضور در محل زندان در دسترس زندانیان قرار گرفته و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی می‌کنند ودر همان محل دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

دادستان جیرفت گفت:این نوع دیدار‌های چهره به چهره با زندانیان موجبی برای کاهش استرس و اضطراب روانی آن‌ها می‌شود.

او اظهار داشت:دستگاه قضائی و انجمن حمایت از زندانیان با همکاری سایر نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد تلاش دارد تا حدامکان به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند به ویژه امور معیشتی آن‌ها رسیدگی کند.

انتهای پیام/ح

رسیدگی به مشکلات زندانیان جیرفت

برچسب ها: زندان ، دادستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار