جعفرزاده گفت: تا پایان سال ۸ هزار کیلومتر از خطوط سیستم‌های برق به کابل‌های خودنگهدارنده تبدیل می‌شوند.

تا پایان سال 8000 هزار کیلومتر از خطوط سیستم های برق  به کابل‌های خودنگهدارنده تبدیل می شوندجعفرزاده مدیرکل بحران وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعویض کابل های فرسوده برق در برخی از نقاط تهران گفت: وزارت نیرو تاکنون توانسته است ۸ هزار کیلومتر از خطوط سیستم های برق را به کابل‌های خودنگهدارنده تبدیل کند.

او در ادامه کاهش خاموشی‌های ناشی از اتصالی و پارگی سیم ها، ارزان بودن کابل ها، بی نیازی به شاخه زنی درختان در سطح شهر و روستا، زیبا سازی و بهبود ساختار مبلمان شهری، اصلاح انشعاب‌های مشترکان در محدوده کابل خودنگهدار، سبک بودن کابل‌های خودنگهدار و کاهش تجهیزات شبکه را از مزایای این جایگزینی عنوان کرد.


بیشتربخوانید: متقاضیان دریافت انشعاب برق تکایا به نزدیک‌ترین اداره برق مراجعه کنند


مدیرکل بحران وزارت نیرو با تاکید بر اینکه جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای سیم‌های مسی در پرت شبکه بسیار تاثیر گذار خواهد بود ، افزود: همچنین با جایگزینی کابل‌های خودنگهدار میزان خاموشی‌ها در شهرستان کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷ کیلومتر خطوط کابل برق نگهدارنده در تهران انجام شده که قرار است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این پروژه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

طرح تعویض کابل های فرسوده در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار