شاعران نیشابوری خدابخش صفادل و معصومه سادات شاکری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی «ماه منیر» استان اردبیل شدند.

شاعران نیشابوری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر علیرضا سید آبادی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: شناخت فرهنگ عاشورا و عمل به ابعاد مختلف آن، نیاز جوامع در دنیای کنونی است، چون عاشورا به عنوان ماندگارترین و تاثیرگذارترین فرهنگ برای رستگاری بشر و مبارزه با زورگویی و زیاده‌خواهی‌های ستمکاران می‌باشد.

او افزود: برای ترویج و بیان درست فرهنگ عاشورایی، زبان هنر و به خصوص زبان شعر بهترین و تاثیرگذارترین ابزار است که ایران اسلامی و به خصوص میقات الرضا (ع) نیشابور از چهره‌های ارزشمندی در این زمینه برخوردار می‌باشد.

او ادامه داد: با بها دادن به این داشته‌ها و برگزاری اینگونه مراسم فرهنگ وفاداری، ایثار، شجاعت و شهادت هرچه بهتر و بیشتر به نوجوانان و جوانان و نسل آینده منتقل شود.

سیدآبادی گفت: شاعران نیشابوری خدابخش صفادل و معصومه سادات شاکری توانستند در بخش شعرفارسی از بین ۳۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره که از سراسر کشوررسید، برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر استان اردبیل شوند.

او بیان کرد: نیشابور به عنوان مرکز و خاستگاه شاعران ولایی در کشور است وهمیشه شاعران ولایی نیشابور باعث افتخار این ابرشهر تاریخ فرهنگ وهنر ایران زمین بوده اند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نخستین سوگواره شعر عاشورایی «ماه منیر» که با همت دفتر ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های شعر و ادب، ادبا و فضلای آئینی و عاشورایی درنگارخانه ختایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار که دراین مراسم باحضور مسئولین استانی، اصحاب فرهنگ و ادب و شعرای آیینی و عاشورایی ازشاعران برگزیده تجلیل گردید.
 
انتهای پیام// س. ح

 

شاعران نیشابوری در سوگواره شعر عاشورایی مقام اوردند

برچسب ها: شعر ، شهدا ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.