بیش از ۶ دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران امام رضا (ع) تأمین و آماده‌سازی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر و افزایش سفر زائران امام رضا (ع) به مشهد، بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران، تأمین و آماده‌سازی شده است.

معاون حمل و نقل این سازمان گفت: زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران در ایام پایانی ماه صفر، از دوشنبه ۶ آبان تا جمعه ۱۰ آبان  به مدت ۵ روز تعیین و برای این دوره، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران تأمین شده است.

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: از این تعداد ناوگان، ۱۳۵۰ اتوبوس در استان خراسان رضوی موجود است و ۴۶۵۰ دستگاه با مشارکت سایر استان‌ها آماده‌سازی شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته، ۵ / ۴ میلیون نفر زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر کردند، گفت: از این تعداد بیش از ۶۵۰ هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شدند که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری این رقم با ۱۰ درصد افزایش به ۷۵۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که در میان استان‌های کشور، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان‌شمالی و جنوبی، یزد، سمنان، فارس و کرمان از نظر تأمین ناوگان، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین از آمادگی گشت‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در محور‌های مواصلاتی خبر داد و افزود: بیش از ۳۵۹ گشت راهداری در جاده‌ها مستقر می‌شوند و ۳۵ راهدارخانه و ۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: از ۲ آبان تا ۱۰ آبان، ​ محدودیت شبکه سیر شرکت‌های حمل و نقل مسافربری لغو شده و همه شرکت‌ها به مقصد مشهد مقدس، از حداکثر ظرفیت سرویس‌دهی ناوگان خود بهره‌گیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید:آخرین تمهیدات پیاده‌روی بزرگ رضوی / تمامی زیرساخت‌های جاده‌ای برای زائران فراهم است 


قربانی گفت:​ ستاد‌های حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری مشهد با محوریت پایانه مسافربری امام رضا (ع) جهت هماهنگی، پاسخگویی و نظارت بر عملکرد شرکت‌ها تشکیل شده است. همچنین ۵ پارکینگ در مشهد به منظور ساماندهی و مدیریت بهینه امکانات آماده‌سازی شده است.

گفتنی است؛ ​ شماره تلفن‌های پایان مسافربری امام رضا ۳۸۵۱۹۵۰۲-۰۵۱ و پایانه مسافربری معراج ۰۵۱۳۶۹۱۰۳۷۰ آماده پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به شکایات هم‌وطنان است.

انتهای پیام/

تعبیه راه اندازی ۵ پارکینگ در مشهد به منظور ساماندهی

برچسب ها: راه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار