به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ما اکنون تقریبا دو ماه تا شناخت کامل و دیدن پورشه تایکان زمان داریم. اگر از برقی بودن این خودرو گذر کنیم به نکات دیگری نیز دست پیدا میکنیم که تاکنون به صورت جداگانه درباره این خودرو منتشر شدهاند. از صندلی کنار راننده گرفته تا تجربه رانندگی با خودروی جدید این شرکت، همگی اطلاعاتی هستند که ما کم و بیش در اختیار داریم. پورشه همیشه به فکر ارائه بهترین تجربه برای رانندگان خودروهای جذاب خود است به همین دلیل هیچوقت نوآوری و نیاز کاربران خود را فراموش نمیکند.
اما به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودرو منتشر شده است که به ما از مسائلی خبر میدهد که تاکنون نمیدانستیم. این اطلاعات جدید شامل الگوهای اولیه این خودرو هستند. این طراحی اولیه به گونهای است که به ما از احتمال خودران بودن تایکان خبر میدهد. در ادامه که این طراحیها را مشاهده میکنید مطمئنا دلیل این حدس را متوجه خواهید شد.
این طراحیهای اولیه برای اولین بار در آلمان ثبت شدهاند و پس از آن و تاکنون در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) قرار دارند. این طراحیها به ما یک قابلیت پیچیده برای راننده نشان میدهد که توانایی قرارگیری در حالتهای بسیاری را دارد. اما این تنها بخشی نیست که در این الگوها نشان داده شدهاند، زیرا حتی فرمان و بخشهای مربوط به آن نیز دارای این قابلیتها هستند. این الگو یک صندلی را به نمایش میگذارد که توانایی تبدیل شدن به حالتهای مختلف از جمله رانندگی، کار و حتی استراحت را دارد.
بیشتر بخوانید: پورشه رویای پرواز با خودرو را محقق میسازد
در این طراحیهای اولیه هیچ نشانهای از فناوری استفاده شده برای خودروی خودران ذکر شده نشده است، اما PDF کامل آن به وضوح سیستمی را نشان میدهد که در آن صندلی راننده به حالتی قرار گفته است که رانندگی در آن غیرممکن است. علاوه بر آن ما متوجه شدهایم که در حالت استراحت، فرمان به حالتی قرار میگیرد که استفاده از آن غیرممکن باشد و همچنین بخشی روی پدالها قرار میگیرد که به پا بتواند روی آن قرار بگیرد بدون آن که فشاری به آنها وارد کند.
آیا این طراحیهای خودرو آینده پورشه به ما از ورود این شرکت به دنیای خودروهای خودمختار خبر میدهد؟ این اتفاق مسئله آنچنان دور از ذهنی هم نبود، اما چنین طراحی که کاربر را در شرایط مختلف قرار میدهد تاکنون دیده نشده است. همین مسئله ما را متوجه میکند که تا رسیدن به جایی که بتوانیم این فناوری را در خودروهای آینده ببینیم زمان زیادی باقی مانده است.
انتهای پیام/