سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم در سه جایگاه از دهم آذر شروع خواهد شد.

///سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از دهم آذر ماه ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم شروع می‌شود، گفت: در ۳ جایگاه ثبت‌نام داوطلبان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه در کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: فرمانداری‌ها نخستین مکان ثبت نام داوطلبان به شمار می‌آید. جایگاه دوم، ستاد ثبت نام در وزارت کشور است که از تاریخ ۱۰ آذرماه شروع به کار خواهد کرد. نامزد‌ها در صورتیکه در حوزه انتخابیه خود ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در وزارت کشور ثبت نام کنند؛ وزارت کشور ثبت نام نامزد‌ها را انجام و مدارک آنها را به فرمانداری حوزه انتخابیه ارسال می‌کند؛ یعنی ثبت نام نامزد‌ها در وزارت کشور و یا فرمانداری هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

موسوی افزود: جایگاه سوم، در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی وزارت امور خارجه در خارج از کشور است. شهروندان ایرانی که در بازه زمانی ثبت نام در خارج از کشور هستند، می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی فرم پرسشنامه داوطلبی را دریافت و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند. وزارت امور خارجه مدارک نامزد‌ها را دریافت و به وزارت کشور تحویل می‌دهد تا آن مدارک به فرمانداری‌ها منتقل ‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور تأکید کرد: مراجع چهارگانه شامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال کشور صلاحیت داوطلبان را پیگیری می‌کنند.

موسوی تأکید کرد: وزارت کشور چند روز قبل از برگزاری ثبت نام نامزدها، اطلاعیه‌ای مبنی بر شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام را صادر و منتشر می‌کند؛ به همین منظور نامزد‌ها باید با اطلاعات و مدارک کامل برای ثبت نام به مراکز ذی‌صلاح مراجعه کنند؛ چنانچه مدارک داوطلبان کامل نباشد، ثبت نام آنها نهایی نخواهد شد و فرصت را از دست می‌دهند؛ به همین منظور از داوطلبان می‌خواهیم تا تمام مدارکی که در اطلاعیه اعلام می‌شود را همراه داشته باشند.

او تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان در ۷ روز از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام می‌شود، بنابراین از داوطلبان درخواست داریم ثبت نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند؛ همکاران ما در وزارت کشور و تمام فرمانداری‌ها از روز‌های اول آماده ثبت نام داوطلبان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان درباره تمام الکترونیکی شدن انتخابات مجلس گفت: دوشنبه هر هفته در وزارت کشور با کارشناسان و مدیران شورای نگهبان جلساتی، ذیل این موضوع برگزار می‌شود و فرآیند‌های این کار به صورت گام به گام در حال بررسی است و امیدواریم که به زودی به نتیجه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید: برنامه‌ای برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس در تهران نداریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۹:۳۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اینترنت ندارم نمیتونم نماینده انتخاب کنم . اصلا هر که میخواد نماینده بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدان
۱۰:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به گوش باشیم واطلاعیه مجلس را پیگیری کنیم تا جوانان ولایی، مومن،متخصص وشفاف با مردم روی کار آیند وانشا الله پایانی باشد برای وعده های تو خالی آقایان
Canada
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
فقط فقط به جوانان و نخبگان رای دهید .اصلا اجازه ندهید پیر ها در راس قرار گیرند .نه انگیزه و نه انرزی برای کار دارند
به قشر جوان و دانشمند داخلی فقط اعتماد کنید .صد البته بعد از تحقیق از دوران مدرسه تا دانشگاه تا محله زندگی و کارش .ان هم فقط تحقیق توسط خودتون
Canada
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
چک کنید به بانک چقدر بدهکار است .اقامت خارج دارد .بچه هایش کجا هستند .خارج درس میخوانند .سابقه کاری اش چطوره .مشکل گشا بوده یا مشکل ساز
برخوردش با خانواده اش چطوره .چونکه همان برخورد را با شما ها خواهد داشت
هر برنامه ای که مطرح کرد .ازش زمان برای اجرای طرح اش بخواهید .اگر طبق شعار انتخاباتی اش رفتار نکرد .برکنار شود
Canada
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
نماینده های جدید باید جز ریزومه شون لیست اموال شون در خارج و داخل باشد
اگر چند کشور اقامت دارند باید مشخص شود
بعد به دستگاه دورع سنج وصل شوند و دوربین به پیشانی شون
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ایکاش از سپاه هم نماینده در مجلس باشد
به حرف های گول زن گوش ندهید .به عمل طرف نگاه کنید .خیلی ها خیلی حرف های قشنگ و گول زن میزنند ولی عمل ندارند
Canada
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ترا بخدا تحقیق کنید از مدرسه ای که درس خوانده تا دانشگاه .بعد محل کارش و بعد محله ای که زندگی میکند .ایندفعه سرتون کلاه نره
به چرندیات و مزخرافات کانالهای معاند من و تو و بی بی سی و امثالم هم گوش ندهید .فقط به تحقیق خودتون اعتماد کنید و بس
به شایعات هم اهمیت ندهید .چونکه تهمت زدن در سایت ها عادیست
Germany
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
نماینده مردم کدوم نماینده کاش به فکر مردم بودید نه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
8سال تویه شهر4000نفری میخان یه سالن ورزشی برای بچه های معصوم که هیچ خبری اازاختلاس ورانت ندارندبسازند همین نمایند ودوربراش نمزارن یانمیخان پناه برخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
شرایطش چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
این دفعه خوب رای میدهیم همه میآییم گوش بفرمان حضرت امام خامنه ای هستیم نه مسئولین دیگر فقط بدستور رهبر همه همه میآییم هیچ کس نمیتواند روی رای ما تاثیربگذارد شورای نگهبان پابه رکاب باشد بدون شورای نگهبان نمی آییم.
-
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
منم ثبت نام میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
نماینده مجلس بایددودوره بیشترنباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب:

بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری، در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، اجرای اصلاحات ساختاری مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد و شبکه پولی و بانکی رانتی کشور، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ. ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻭاﻗﻌﻲ اﻧﺘﺨﺎﺏ بشن ﻧﻪ ﻟﻴﺴﺖ و ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
نماینده گان از مردم رای میگیرند ولی نماینده دولت میشوند دریافتی خودشان مالیات ندارد ولی مردم باید شارژ 1000 تومانی تلفن همراه را 9درصد مالیات بدهد
آخرین اخبار