وقف در همه ادیان الهی مرسوم است و سبب حل مشکلات مردم می شود.

وقف برای تمام ادیان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشست خبری خود که به مناسبت دهه وقف در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با بیان اینکه خداوند یکی از بنیانگذاران وقف و خیرات قبل از همگان است، گفت: از ابتدای دین اسلام تا کنون بر این امر تأکید شده است و پیامبراکرم (ص) نیز اصرار بر خیرات و صدقات داشته‌اند.

او وقف را ماندگارترین احسان برشمرد و گفت: وقف سبب حل مشکلات مردم می‌شود و تمام ادیان برای نهادینه کردن مسائل اجتماعی و فردی از مفهوم وقف استفاده می کنند.

حجت الاسلام دشتکی گفت: همه ما باید برای نهادینه کردن این سنت حسنه تلاش کنیم و در این دهه نسبت به فرهنگ وقف و تبیین آن تلاش کنیم. واقفین به اندازه توانشان حرکتشان در خور تقدیر است اما برخی از واقفان یاد و نامشان همچون مرحوم فاتح زنده و جاویدان است.

او با بیان اینکه مردم را باید با خیرین نیک اندیش آشنا کنیم، گفت: تجلیل از متولیان وقف نیز در این دهه مورد توجه قرار گرفته است؛ بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه وقف صورت گرفته و عوایدات آن از دیگر برنامه هایی است که دراین دهه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بخشی دیگر، افزود: در بخش عایدات وقف، حایز رتبه اول درکشور شده ایم که این اقدام اقدامی جهادی در این زمینه با تلاش خدمتگزاران استان در اوقاف نصیب استان شد.

به گفته او برای اولین بار در استان نسبت به آزادی زندانیان اقدامات خوبی صورت گرفته و در گام اول ۱۵زندانی بدهکار نسبت به آزادی آنان اقدام‌شد.

انتهای پیام/د.خ

البرز، رتبه اول عایدات وقف کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.