دولت ویتنام با استناد به یک پیام، از احتمال حضور اتباع این کشور در «کامیون مرگ» که به تازگی در انگلیس کشف شد، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، دولت ویتنام از احتمال حضور اتباع این کشور در «کامیون مرگ» که چهارشنبه گذشته در اسکس انگلیس شناسایی شد، خبر داد.

چندی پیش یک مرد ویتنامی با مراجعه به پلیس گزارش داد دخترش «فام تای ترامای» مدتی است مفقود شده و در آخرین پیامش در تاریخ ۳ اکتبر گفته بود قصد دارد از طریق چین و فرانسه به انگلیس سفر کند.

آخرین پیام ارسال شده از کامیون مرگ/ نمی‌توانم نفس بکشم!

مقامات ویتنامی با اشاره به این گزارش مفقودی احتمال می‌دهند در میان مهاجران غیرقانونی که در کامیون مرگ بودند، اتباع ویتنامی نیز باشند.

به گفته نماینده سازمان حقوق بشر ویتنام در هانوی، این دختر ۲۶ ساله در آخرین پیام به مادرش پس از اعلام مفقودی نوشته بود «نمی تواند نفس بکشد». او در پیام خود نوشته بود: «متاسفم مادر و پدر. راهی که برای سفر به خارج از کشور انتخاب کردم موفقیت آمیز نبود. مادر! من شما و پدر را خیلی دوست دارم. من می‌میرم، چون نمی‌توانم نفس بکشم.»

این زن در بخش دیگری از پیامش به محل اقامت خود در ویتنام اشاره کرده بود. سی ان ان اعلام کرد با استناد به جدول زمانی، این پیام در ساعت ۴ و ۲۸ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت ویتنام و یا ۱۰ و ۲۸ دقیقه شب سه شنبه به وقت انگلیس ارسال شده، هنگامی که کامیون در حال انتقال به بندر پورفلیت انگلیس بود.

سفارت ویتنام در لندن خواستار بررسی هویت قربانیان کامیون مرگ شده است.

به تازگی کامیونی حامل اجساد ۳۹ نفر در شهرک صنعتی «واتر گلید» در منطقه اسکس واقع در حومه لندن کشف شد. منطقه کشف این اجساد در ۳۲ کیلومتری شرق مرکز لندن قرار داشت. به گفته پلیس انگلیس، این کامیون حامل جسد ۳۹ بزرگسال و یک نوجوان بود. به نوشته رسانه ها، کامیونی که اجساد در آن کشف شده، یخچال دار بوده است.

پلیس پیشتر طی گمانه زنی‌هایی هویت قربانیان را چینی و آسیایی اعلام کرده بود. گفته می‌شود پلیس اسکس تاکنون درباره ملیت و تابعیت قربانیان اظهارنظر نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۰:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
اینم عاقبت گوش نکردن به حرف پدر و مادر...

قابل توجه اونایی که درفکر رفتن به اون طرف آب هستند اونم قاچاقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
پیامی فوق العاده غم انگیز. خدا قسمت هیچ پدر و مادری نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
کامیون یخچالی درش بسته باشه اکسیژنش تموم میشه اون هم با 39 نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
وحشتناكه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
يعني كانتينر از چين تا انگليس پلمپ بوده ؟
پس تو اين يه ماه خورد و خوراك و نيازهاي بهداشتي اشون رو چطوري بر طرف ميكردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
لعنت به سیاستهای که درطول تاریخ باعث اختلاف طبقاتی بین کشورهاشد،اگرآدمی آدمیت درپیش میگرفت همه جهانیان مکمل همدیگه بودندوهمه دررفاه وپیشرفت. متاسفانه نژادپرستی وخباثت وخودشیفتگی وسلطه گری و.... باعث فسادشد.
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۸:۵۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
محبت کن این دستورالعمل رو به امریکا و اسرائیل و سایر کشورهای غربی بگو ... تمام جنایتهای بشریت رو اینها و اجداد اینها مرتکب شدن . از بمب اتمی هیروشیما گرفته تا نسل کشی سرخپوستان امریکا و کشتار میلیونی الجزایر و ویتنام و لیبی و فلسطین و هزاران مورد دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
نتیجه قاچاقی مهاجرت کردن افتادن به دست قاچاچیان جانی و خطرناک انسان و اعضای بدنه وقتی کامیون یخچال دار بوده یعنی قاتلان با نقشه قبلی اونا رو جا سازی کردن تا بعد یخ زدن و مرگشون اعضای بدنشون رو توی انگلیس بفروشند!
آخرین اخبار