معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در حالی منتقد وضعیت استان هستیم که در پدیداری توسعه انسانی و اقتصادی استان همه نقش دارند اما از آن غافل اند.

کرمانشاه با تغییر رفتارها می تواند مرکز منطقه باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمد ابراهیم الهی تبار در جمع اعضای شورای راهبردی جمعیت استان کرمانشاه اظهار داشت: برخی از کاهشها و افزایش ها در آمار جمعیت ریشه در رفتارهای اجتماعی دارد تحلیل این آمارها می تواندحساسیت جامعه را برانگیزد.


او گفت: آمارهای ولادت وفات یا ازدواج و طلاق نیاز به تحلیل و برآورد دارد  نیاز است که نتیجه تحلیل ها در شورای برنامه ریزی مطرح شود باید هدف گیری شود و الزامات مطرح و وظایف دستگاهها نیز مشخص و معین شود دانشگاه علوم پزشکی اگر چه متولی این تحلیل هاست اما همه بخش ها نیز باید یاریگر آن باشند.


او افزود: بارها گفته ام که شورای راهبردی جمعیت شورای مهمی است. جامعه ما به سمت سالمندی میرود باید نیازهای آن فراهم شود غفلت از این وضعیت بسیار آسیب بهمراه خواهد داشت.


الهی تبار گفت: افزایش نرخ باروری تیمی از مجموعه دستگاههای ذی ربط نیاز دارد دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی این برنامه برای عالمانه تر شدن سند افزایش نرخ باروری همت کند.


او بیان کرد: کرمانشاه هزینه امنیت کشور را بسیار متحمل شده اما سرمایه های فراوانی در استان وجود داشته که تبدیل به ثروت و ارتقا شاخص ها نشده است دلیل آن هم به مسائل اجتماعی باز می گردد نیاز به حرکت جمعی در استان دیده میشود و اینکه هر کس کار خود را درست انجام میدهد ما منتقد وضعیت استان هستیم در حالی که غافل از نقش خود در تحقق توسعه استانیم. رفتارها و فرهنگ کار باید تغییر دهد.


او افزود: جامعه پزشکی می تواند با رفتار خود کرمانشاه را مرکز منطقه کند. توسعه وارداتی نیست و باید از درون رشد پیدا کند. توسعه زمانی پایدار میشود که مردم خواهانش باشند.

الهی تبار گفت: در بحث تهیه سند جمعیتی استان، از ظرفیت های استان استفاده شود.شورای برنامه ریزی فرهنگ عمومی و کارگروه اجتماعی و رسانه ها بهترین ظرفیت هستند اما محتوا وجود ندارد مسایل اجتماعی نیاز به محتوا دارد و محتوا نیز مشارکت میخواهد موضوع مرگ و میر کودکان زیر یک سال را مورد توجه قرار دهیم و باید از آن جلوگیری شود.


او افزود: لازم است گزارشی در مورد طلاق و نرخ باروری از منظر مشارکت در حوزه فرهنگی استان و انتظاراتی که از شورای فرهنگ عمومی استان داریم تهیه شود چرا که بسیاری از ظرفیت ها بیرون از دولت است.

انتهای  پیام/ز

 

 

جامعه پزشکی می تواند با رفتار خود کرمانشاه را مرکز منطقه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.