کیانوش رستمی در رقابت‌های انتخابی المپیک در سوئیس وزنه خواهد زد اما احتمالا امتیازی برای او لحاظ نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران، این روز‌ها در شهر تراملان سوئیس حضور دارد تا در این دوره از رقابت‌ها  که یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود، شرکت کند. اما مشکل اصلی رستمی این است که به احتمال زیاد حتی با وجود وزنه زدن در این رقابت‌ها، هیچ امتیازی برای او لحاظ نشود.

رستمی آماده مسابقه در سوئیس/ تلاش کیانوش بدون ثمر می‌ماند؟

 با توجه به ارسال نشدن نام کیانوش رستمی در زمان مقرر به این دور از بازی‌ها، وزنه‌بردار ۲۸ ساله ایرانی با وجود اینکه در حال حاضر در کنار دیگر وزنه‌برداران مطرح دنیا آماده حضور در این بازی‌ها می‌شود، هیچ امتیازی برای او در این دوره از بازی‌ها ثبت نمی‌شود و به این ترتیب، رستمی بازه ۶ ماهه دوم را بدون جمع‌آوری امتیازات لازم به پایان می‌رساند.


بیشتر بخوانید: ماجرای حذف کیانوش رستمی از المپیک چه بود؟


از نکات جالب این دوره از بازی‌ها می‌توان به حضور چشمگیر وزنه‌برداران چینی اشاره کرد. جایی که  ۵ تن از قهرمانان چینی رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۱۹ تایلند، از جمله تیان تائو، در تراملان روی تخته خواهند رفت. این درحالی است که از ایران به جز سهراب مرادی، هیچ وزنه‌بردار دیگری در استارت لیست این دوره از بازی‌ها  حضور ندارد.

رستمی آماده مسابقه در سوئیس/ تلاش کیانوش بدون ثمر می‌ماند؟

اگر کیانوش رستمی امتیازی در این دوره از مسابقات برایش ثبت نشود، به صورت قطعی حضورش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتفی خواهد شد. 

رقابت‌های گزینشی المپیک در سوئیس از تاریخ ۲ آبان آغاز شده است و تا روز پنجم این ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید: وقتی فدراسیون جهانی وزنه برداری روی کیانوش و علی‌حسینی را زمین انداخت

آخرین اخبار از وزنه‌برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فوتبال دوست
۱۵:۵۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام. جناب کیانوش رستمی، یک ورزشکار حرفه ای خود را متعلق به یک سیستم و جامعهی بزرگتر شامل خانواده، دوستان، همتیمیها، مربیان و دیگران میداند. ورزش حرفه ای یک اولویت است. هیچ تبصره و اما و اگری و بهانه ای اونقدر قوی و موجه نیست که شما بتوانید در ورزش تخصصی با خودمحوری، مربی خود باشید!!! کیانوش خان، مئسولین ورزش کشور علی الرقم شرایط بد اقتصادی از جیب مردم برای شما هزینه کردند، تا شاید شما بر دیو خود خواهی درونی خود غلبه کنید. ولی شما هر روز پا را فرار تر از حد و اندازه گذاشتی و غافل از این بودی که با بهانه های واهی سر خودت راکلاه می گذاری. و به نا حق از توصیه های مربی های وزنه برداری شانه خالی کردید. اقای رستمی، شما دیگر مانند چند سال پیش نه عاشق مردم هستی و نه عاشق وزنه برداری. بلکه شیفته و شیدا و عاشق خودخواهی درونی خود گردیده اید. اقای رستمی با کمال تاسف باید عرض کنم، در چند سالی که شما تحت نظر خود به تمرین ادامه داده اید بطور کلی از شرایط فیزیکی یک وزنه برداری که بتواند برای کشور خودش مدال کسب کند، دور شده اید.کارشناسان و خبرگان اهل ورزش حرفه ای با یک نگاه به وضعیت جسمانی شما تشخیص می دهند که دیگر بعید است کیانوش، بتواند به شکوه و عظمت گذشته خود در وزنه برداری برگردد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون وزنه برداری باید متوجه باشند ضمن حفظ حرمت کیانوش رستمی، هزینه برای اقای رستمی دیگر، اب در هاونگ کوبیدن است. خود کرده را تدبیر نیست.
آخرین اخبار