معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص) تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله (ص) در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،ولی الله روان معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: هم‌زمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آئین معنوی قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول اکرم (ص) در ۲۵ شهرستان از استان اصفهان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه باید زمینه ترویج شعائر اسلامی بیش از پیش در جامعه فراهم شود تصریح کرد: قرائت زیارت رسول اکرم (ص) با هدف تبیین این شعائر و همچنین ادای احترام به پیامبر بزرگ اسلام (ص) هر سال همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان و سایر شهرستان‌های این استان و در کنار امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان قرائت می‌شود.

معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این تجمع بزرگ عزاداری گفت: در این تجمع علاوه بر عزاداری در سوگ پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مباحثی در زمینه ترویج فرهنگ نبوی مطرح می‌شود و عزاداران در این تجمع با ابعاد زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) آشنا می‌شوند.

ولی اله روان با اشاره به حضور دسته‌های عزاداری در تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله تصریح کرد: مراسم عطر‌افشانی و غبار‌روبی از بقاع متبرکه و امامزدگان استان نیز همزمان با شب و روز ۲۸ صفر در سراسر استان برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: زمینه‌ای فراهم شده تا مردم متدین استان با حضور در این مراسم معنوی بتوانند از فیوضات قرائت این زیارت‌نامه بهره‌مند شوند که در این زمینه هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و انتظار می‌رود شاهد حضور گسترده مردم در این مراسم باشیم.
 
انتهای پیام/ش
 

برگزاری تجمع لبیک یا رسول الله (ص) در اصفهان

برچسب ها: اخبارمذهبی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار