معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص بیش از۲۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن بیرجند به یونسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسانجنوبی گفت:برای پروژه راه آهن بیرجند به یونسی در دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

اوافزود: همت و تلاش دولت بر تسریع پروژه راهآهن زاهدان – بیرجند و اتصال به راه آهن بافق- مشهد و از جمله در قطعه ۱۶ (بیرجند به یونسی) است.

میرجعفریان با اشاره به اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای ۳۲ کیلومتر راه آهن قطعه ۱۶ در مسیر بیرجند به یونسی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: پیش از این برای این پروژه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده بود که در دو هفته گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این تخصیص افزوده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تبیین برخی از اهداف پروژه کریدور ریلی شرق کشور ادامه داد: با عملیاتی شدن این پروژه در سه نقطه مرز میلک و ماهیرود با افغانستان، مرز میرجاوه با پاکستان و در سرخش با ترکمنستان ارتباط ریلی خواهیم داشت.

او تصریح کرد: اتصال به شبکه ریلی از نظر کاهش مصرف سوخت نیز بسیار حائز اهمیت است بصورتی که از منظر سوخت و هزینه جابه جایی بار و کالا با قطار نسبت به جابهجایی با کامیون، صرفه جویی دارد.

میرجعفریان عنوان کرد: اتصال به شبکه ریلی در مرکز استان نقش مهمی در کاهش تلفات جاد‌های خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ذخایر معدنی معادن خراسان جنوبی به ۴.۵ میلیارد تن پیش بینی شده است، گفت: اتصال به شبکه ریلی در مرکز استان نقش مهمی در جابهجایی و صادرات این حجم از ذخایر معدنی و البته فراورده‌های آن دارد.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی در شهرستان طبس ۳۶۰ کیلومتر اتصال به شبکه ریلی دارد، افزود: عملیات اجرایی فردوس به ایستگاه جزین به طول ۷۱ کیلومتر نیز آغاز شده که در این پروژه نیز در عرض سه ماه ۱۰ کیلومتر خاکریزی شده است.

میرجعفریان در پایان تصریح کرد: تاکید مجموعه استانداری در پروژه‌های عمرانی مانندمسکن محرومان و پروژه راه آهن، همواره بر استفاده از توان و نیروی متخصص و کارگران خود استان است.

انتهای پیام/‌ی

اهمیت اتصال به شبکه ریلی از نظر کاهش مصرف سوخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.