رئیس بهزیستی بروجرد گفت: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله در بروجرد آغاز شد و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس بهزیستی بروجرد گفت: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله در بروجرد آغاز شد و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
کرم رضا پیردایه  اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله هر ساله از اول آبان آغاز شده و به مدت دو ماه این طرح در پایگاه‌های مورد نظر ادامه دارد.

او افزود: امسال ۹۰ پایگاه در شهر و روستا برای غربالگری کودکان در نظر گرفته شده که بیش از ۱۸ هزار کودک غربالگری می‌شوند.


رئیس بهزیستی بروجرد با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۹۵ کودک غربالگری شدند عنوان کرد: از این تعداد ۵۲۱ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند و ۴۹۳ کودک نیز به اپتومتریست ارجاع داده شد.


او بیان کرد: از تعداد ۴۹۳ کودک که به اپتومتریست ارجاع داده شده اند ۳۷۴ کودک بیماری چشم داشتند، هشت کودک تنبلی چشم و ۳۱۱ نفر کودک انکساری داشتند.


پیردایه با تاکید بر اینکه بهترین سن برای درمان تنبلی چشم سن کمتر از ۶ سال است گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که کودکان ۳ تا ۶ ساله خود را به پایگاه‌های سنجش برده و حتما غربالگری شوند تا اگر کودک مشکوک به تنبلی چشم است سریعا اقدامات لازم برای درمان صورت گیرد.


او خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای طرح غربالگری چشم در آبان و آذرماه، چهار پایگاه دائم در طول سال آماده غربالگری کودکان در این سنین هستند.


انتهای پیام/ب

سنجش بینایی ۱۸ هزار کودک در بروجرد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.