معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان گفت: ساختار اقتصادی کشور از وضعیت کنونی باید تغییر کندو به سمت مولد شدن حرکت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،اسماعیل نادری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان امروز در همایش توسعه صادرات کاشان با بیان اینکه امنیت ملی کشور در گرو امنیت اقتصادی است، اظهار داشت: امنیت ملی نیز بر دو مولفه امنیت داخلی و تاثیرگذاری در مجامع بین المللی استوار است.

او با اشاره به اینکه برای فراهم آوردن امنیت داخلی باید امکانات به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شود، ابراز داشت: دولت و بانک‌ها نیز برای این مهم باید وام‌ها و تسهیلات بدون بهره در اختیار مردم قرار دهند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور از وضعیت کنونی باید تغییر کند، تصریح کرد: اقتصاد کشور باید به سمت مولد شدن حرکت کند.

نادری ساختارسازی برای توسعه صادرات را امری لازم برشمرد و بیان داشت: صنعتگران باید از مدیریت و صادرات انفرادی به خارج از کشور پرهیز کنند.

او عدم وجود شرکت‌های تخصصی صادرات در کاشان را یک معضل جدی برای منطقه دانست و اظهار داشت: وجود این شرکت‌ها می‌تواند باعث توسعه صادرات و افزایش تولید در منطقه باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان با اشاره به وجود ۱۰ میز تخصصی توسعه صادرات در استان اصفهان ابراز داشت: دو میز تخصصی فرش ماشینی و گلاب برای رونق تولید و توسعه صادرات صنعتگران کاشانی در این شهر برپا می‌شود.

در ادامه مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی کشور با بیان اینکه پیشینه صنعت نمایشگاهی در ایران به سال ۱۳۴۸ بر می‌گردد، اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی در دنیا بیش از یک قرن سابقه دارد.

حمیدرضا آملی با اشاره به برگزاری ۲۶ دوره نمایشگاه بازرگانی در تهران ابراز داشت: قبل از انقلاب چهار دوره از نمایشگاه بازارگانی در تهران برگزار شد.

او با بیان اینکه ۶۶۰ رویداد نمایشگاهی در شهر‌ها و استان‌های کشور برپا می‌شود، تصریح کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی تهران بیشترین رویکرد بازاریابی و بازارداری در سطح بین المللی است.

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی کشور با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها قبلا مجری محور بود، بیان داشت: هم اکنون برگزاری نمایشگاه‌های کشور اغلب تشکل محور است.

او حضور هیئت‌های بازرگانی خارجی را از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برشمرد و اظهار داشت: برگزاری همایش‌های جانبی و همچنین حضور اساتید و بخش دانشگاهی نیز از جمله ضرورت‌های دیگر برگزاری هر نمایشگاه است.

آملی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند ظرفیت تبدیل یک وارد کننده کالا را به تولید کننده داشته باشد.

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی کشور با بیان اینکه کاشان از نظر فرهنگی و اقتصادی دارای ظرفیت‌های ویژه است، ابراز داشت: کاشان ظرفیت برگزاری برگزاری ۱۰ نمایشگاه بین المللی را در طول سال دارد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش توسعه صادرات کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.