رئیس مجلس در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت برخی اقشار از مالیات بر ارزش افزوده تأکید کرد.

تاکید لاریجانی بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزودهبه گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی، گفت: درآمد‌های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد‌های نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمد‌های مالیاتی تدوین شود.

او با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، افزود: کشور‌های پیشرفته جهان، امور مالیاتی خود را هوشمند کرده‌اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

لاریجانی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می‌توان اعتماد مردم را در مقوله مالیات جلب کرد.

او با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاعات همه دستگاه‌ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

رئیس مجلس همچنین بر مقابله با فساد و فرار مالیاتی تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امور مالیاتی، گزارشی از برنامه ها، عملکرد‌ها و سیاست‌های سازمان مذکور ارائه کرد.


بیشتر بخوانید: رئیس مجلس درگذشت دختر سفیر کشورمان در روسیه را تسلیت گفت 



انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۲:۱۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اقای لاریجانی همانقدر که در امضا رساندن برجام در عرض دوساعت توسط مجلس قدرت بکار برد ، می‌تواند اجرای قوانین مالیاتی بدون روابط را هم بیست دقیقه‌ای انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
.آخه کارگری که ازحقوقش مالیات کم شده چرابایدبرای اکثرخریدهاش مجددامالیات یده به اسم ارزش افزوده؟
آخرین اخبار