دارنده کارگاه زرشک پاک کنی در سربیشه از رونق زرشک پاک کنی‌ها در این فصل سال گفت.

عبدی بهلولی دارنده کارگاه زرشک پاک کنی در سربیشه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کارگاه تولیدی با مساحت تقریبا ۵۰ متر و ۳ دستگاه زرشک پاک کنی شروع به کار کرده است.

او افزود: با حمایت بنیاد برکت و نظارت این ارگان پرونده کارگاه مورد بررسی قرار گرفته و بانک همکاری‌های لازم را انجام داده و تاکنون شرایط به خوبی پیش رفته است.

عبدی بهلولی با اشاره به اینکه زرشک پاک کنی کار فصلی است و اوج کار از برج ۸ تا ۴ سال آینده است و مابقی سال فعالیتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد گفت: به طور روزانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو زرشک در این کارگاه پاک می‌شود.

دارنده کارگاه زرشک پاک کنی در سربیشه با بیان اینکه تا این لحظه ۱۳ میلیون وام با تنفس ۳ ماهه و ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان قسط گرفته ادامه داد: درآمد ماهیانه پس از کسر مخارج حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

او خطاب به مسئولین مربوطه ضمن مجهز بودن کارگاه به دستگاه بوجاری با خرمن کوب دور بالا گفت: برای ارتقای دستگاه‌های زرشک پاک کنی گارگاه و دریافت بوجاری با دور پایین نیاز به وام با درصد پایین و تنفس است، چرا که این بخش تولیدی همانند سایر بخش‌ها می‌تواند در رونق دهی به بازار تولید و اشتغال کمک کند.

انتهای پیام / ط ا

حمایت بنیاد برکت از کارگاه زرشک پاک کنی در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.