نماینده ولی فقیه درکردستان گفت: همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است، چون همنشینی با علماء باعث می شود فرد علم و دانش بیشتری کسب کند و ادب نیکو بیاموزد.

همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان، حضرت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های مریوان و سروآباد که درسالن فرهنگ وارشاد مریوان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز پیامبراسلام (ص) و شهادت سلاله‌های پاکش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی الرضا (ع) با اشاره به اهمیت علم و تقوای الهی، اظهارداشت: براساس روایات اهل بیت (ع)، قدر و قیمت انسان‌ها به اندازه تقوا و علم و دانش آنهاست، لذا انسان باید از آموختن علم مفید وکسب تقوای الهی غفلت نکند.

او گفت: علماء و یا هرشخص مومن دیگری که علم و فهم دینی دارد دارای ارزش والای بیشتری است و احترام به عالم و دانشمند احترام به خدای اوست.

نماینده، ولی فقیه درکردستان بیان کرد: همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است، چون همنشینی با علماء باعث می‌شود فرد علم و دانش بیشتری کسب کند و ادب نیکو بیاموزد.

او با بیان اینکه در طول تاریخ علماء و اوصیا هستند که مرجعیت مردم را داشته اند، افزود: دشمن همیشه سعی براین داشته تا مردم را از روحانیون و علماء دور کند و امروز هم این تفکر و اهداف پابرجاست و شیاطین و دشمنان در فکر تفرقه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیون هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: علما و روحانیون وارثان پیامبرانند، همانند پیامبران الهی یکی از رسالت‌های آنان تبلیغ بی وقفه و دلسوزانه دین و احکام الهی است، اگر امروز به این مسئله آگاهی کامل بیابیم آن‌گاه برای خود رسالت ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

او نماز را پرچم دین اسلام دانست و گفت: پرچم اسلام با برپا داشتن نماز عَلم می‌شود و شما ائمه جمعه و جماعات وظیفه‌ای سنگین بردوش دارید و آن اینکه نماز را اقامه کنید و هر کس به نوبه خود باید برای ترویج فرهنگ نماز همت کند.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه حاکم شود بسیاری از گناهان برچیده می‌شود، چون نماز انسان را به یاد خدا می‌اندازد و همه مشکلات و مسائل سیاسی و فکری ناشی از فراموشی خداوند است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: خداوند پیامبر (ص) را به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده است، چون او همواره نسبت به مشکلات و گرفتاری‌های مردم سوز و حرص داشت و دغدغه‌مند بود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه علمای دین با بهرگیری از پیامبر خدا (ص) باید در برابر مشکلات مردم، احساس مسئولیت کنند عنوان داشت: از ویژگی‌های عالمان دینی و مسلمان این است که علاوه بر برپاداشتن احکام دین خدا درصدد حل مشکلات جامعه باشند و نسبت به مسائل پیرامونی خود احساس مسئولیت کنند.

او با بیان اینکه اهل بیت (ع) محور وحدت هستند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم اهل بیت (ع) را مورد تکریم و احترام خود قرار دهیم، چون آن‌ها انسان‌های متعهد و پاکی بوده اند که خداوند نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد وبه همین جهت سزاروار تکریم هستند.

نماینده، ولی فقیه درپایان به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) هدیه‌ای بود که خداوند به پیامبر (ص) عطا نمود و یکی از روشن‌ترین مصداق کوثر وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است، چون نسل و ذریّة پیامبر اسلام (ص) به‌وسیلة همین فرزند گرامی در جهان انتشار یافت، نسلی که نه تنها فرزندان جسمانی پیغمبر بودند، بلکه آیین و تمام ارزش‌های اسلام را حفظ کرده‌اند و به آیندگان ابلاغ نمودند.

انتهای پیام/ز

فاصله ای بین رحانیون و مردم نیست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.