برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان، پیشگیری از نابینایی و مداخله به هنگام، در پایگاه‌های دایمی و غیردایمی جهت کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح استان برگزار می‌ شود.

نزدیک به ۶۳ هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گل نساء آقامحمدی معاون امور توسعه و پیشگیری استان زنجان گفت: این برنامه در سه سطح غربالگری اولیه و در موارد مشکوک ارجاع به اپتومتریست و چشم پزشک از اول آبان آغاز شده و  تا ۱۵ آذر اجرا می‌  شود.
 
او  با تاکید به پوشش ۸۰ درصدی گروه هدف اضافه کرد:  ۱۵۸ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان، ۱۴ پایگاه دائمی و ۷۳ پایگاه غیر دائمی و ۲۴۵ پایگاه ثابت در استان زنجان آماده غربالگری و سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال می‌باشند.

آقامحمدی گفت: سال گذشته ۴۷ هزار و ۵۳۵ کودک تحت غربالگری بینایی سنجی قرار گرفتند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۵۵ کودک مشکوک به اپتومتریست ارجاع داده شد و ۲ هزار و ۱۶۱ کودک اقدامات درمانی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با اعزام تیم‌های سیار به مناطق روستایی و صعب العبور پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری کودکان حاصل شده است و در مناطق شهری نیز ۷۷ درصد جمعیت مورد نظر تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون امور توسعه و پیشگیری استان زنجان ادامه داد:والدینی که دارای فرزندان ۳ تا ۶ سال هستند می‌توانند برای غربالگری شنوایی و بینایی چشم کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه‌ها و یا مهد‌های کودک در استان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/ن
 

 طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.