مرزنشینان شهرستان راز و جرگلان امسال سه هزار و ۳۰۰ درخواست برای استفاده از تسهیلات مسکن روستایی دادند که هزار و ۳۰۰ تن نیز به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد زارعی فرماندار راز و جرگلان گفت: این متقاضیان عمدتاً افرادی هستند که منازل آن‌ها در سیل بهار امسال آسیب دیده و اکنون برای نوسازی منازل خود خواهان استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بنیاد مسکن شده‌اند.

زارعی در خصوص ۲ هزار نفر متقاضی معرفی نشده به بانک‌ها نیز افزود: این افراد به علل مختلف نخواسته و یا نتوانستند پرونده خود را تکمیل کنند که باید هر چه زودتر تکلیف درخواست خود را مشخص کنند تا امکان دریافت تسهیلات برای خانواده‌های دیگر فراهم شود.

بخش زیادی از ساکنان شهرستان مرزی راز و جرگلان، در واحد‌های مسکونی فرسوده و نامقاوم زندگی می‌کنند، اما حاضر به دریافت تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی و یا نوسازی منازل خود، نیستند.

فرماندار راز و جرگلان اظهار داشت: متقاضیان دریافت وام مشکلی برای تأمین ضامن ندارند، زیرا ضمانت در طرح ویژه مسکن روستایی بنیاد مسکن به صورت زنجیره‌ای است و اگر بانکی از این افراد تقاضای سفته کند این کار غیرقانونی است و بانک‌ها نباید از متقاضیان سفته دریافت کنند.

زارعی، با بیان اینکه بیشترین واحد‌های آسیب دیده از سیل امسال خراسان شمالی در این شهرستان قرار دارند، اظهار داشت: بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در سیل بهار امسال از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند.

او یکی از مهمترین علل آسیب دیدن این واحد‌ها را خشت و گلی بودن آن بیان کرد و افزود: روستاییان راز و جرگلان تا پیش از سیل امسال رغبت چندانی به استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های مقاوم سازی و نوسازی مسکن نداشتند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

بارندگی‌های سیل آسای بهار امسال ۲ هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/ ر

معرفی هزار و ۳۰۰ متقاضی وام مسکن به بانک‌های راز و جرگلان

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحمید داداری
۱۸:۲۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
ایا وام سیل زده به دست سیل زدها رسیده یا اینکه به کسانی که سیل از یک‌کیلومتری خانش رد نشده لطفا نظارت بکنید ببینید حق به حقدار رسیده