معاون وزیر علوم از کم بودن سرانه رفاهی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور خبر داد.

 
دانشگاه فنی حرفه‌ای، اندر خم اندکی توجهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای برنامه‌های آموزشی از سایر دانشگاه‌ها متمایز است و ۷۰ درصد دروس عملی دارند. در چنین شرایطی نرخ نیاز به استاد و مواد آزمایشی و کارگاهی و در نتیجه هزینه دانشگاه و مدت ماندگاری دانشجویان بالاتر است. دانشجویان این دانشگاه برای گذراندن ۱۸ واحد درسی باید حداقل پنج روز در دانشگاه باشند که دو برابر دانشگاه‌های دیگر است و به امکانات رفاهی بیشتری نیازمند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهره‌برداری از ۶۰ خوابگاه دانشجویی جدید با ظرفیت ۱۲ هزار نفر


مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: به هر حال این دانشگاه‌ها دچار عقب ماندگی در حوزه رفاهی هستند و تفاوتشان با سایر دانشگاه‌ها مشهود است.

او ادامه داد: برای برطرف کردن بخشی از این کمبود‌ها به بازه زمانی یک الی دو ساله نیاز داریم.

صدیقی بیان کرد: تا پایان این دولت برنامه‌های رفاهی از جمله امکانات خوابگاهی و آشپزخانه خواهیم داشت که پشتیبان این امر صندوق رفاه دانشجویی و سازمان دانشجویان است. گرچه توقع داریم سازمان برنامه و بودجه به این مجموعه کمک کند چراکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی در تامین نیروی انسانی و متخصص دارد و نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام/

کمبود مشهوده امکانات در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
آقای دکتر شما معاونت وزارت علوم هستید. بی توجهی مربوط به شما نیست؟
آخرین اخبار