دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را موفقیتی بزرگ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز مدعی شد موفقیت بزرگی در مرز‌های ترکیه و سوریه حاصل شده است.

ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: موفقیتی بزرگ در مرز ترکیه و سوریه. منطقه امن (در شمال سوریه) ایجاد شد. آتش بس برقرار شده و درگیری پایان یافته است.

وی در ادامه توییت خود نوشت: کُرد‌ها بسیار خوب با ما همکاری کرده و داعشی‌ها دستگیر و زندانی شده اند. من در ساعت ۱۱ (به وقت محلی) از کاخ سفید بیانیه‌ خواهم داد.

ادعای دونالد ترامپ در خصوص ایجاد منطقه امن در حالی بیان می‌شود که پیشتر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفته بود همپیمانان کشورش از ایجاد منطقه امن در شمال سوریه ابراز ناراحتی کرده اند. اظهارات وزیر خارجه آلمان در پی سخنان «آنگرت کرامپ» وزیر دفاع آلمان بیان شد که گفته بود منطقه امن باید سوریه و ترکیه را نیز در بر بگیرد.

همچنین شایان ذکر است ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را به ادعای مبارزه با تروریست‌ها از ۹ اکتبر آغاز و روز پنجشنبه گذشته طی توافقی با آمریکا آتش‌بس ۱۲۰ ساعته اعلام کرد تا به ازای آن، نیرو‌های کُرد از منطقه خارج شوند. سوریه و روسیه عملیات نظامی ترکیه را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت دمشق خواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار