وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک ستون از پلیس نظامی این کشور امروز وارد شهر عین‌العرب در شمال سوریه شده تا به خروج شبه‌نظامیان کُرد کمک کند.

پلیس روسیه وارد کوبانی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد یک ستون از پلیس نظامی این کشور وارد شهر عین‌العرب (که کُرد‌ها به آن کوبانی می‌گویند) در شمال سوریه شدند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های پلیس نظامی به عقب‌نشینی نیرو‌های کُرد «ی‌پ‌گ» و همچنین حمل سلاح‌های آن‌ها تا ۳۰ کیلومتری مرز سوریه و ترکیه کمک خواهند کرد.

بر اساس توافقی که روز سه‌شنبه میان ترکیه و روسیه حاصل شد، نیرو‌های روسیه و سوریه در شمال شرقی سوریه مستقر خواهند شد تا شبه نظامیان ی‌پ‌گ را همراه با سلاح‌هایشان از مرز با ترکیه خارج کنند.

در چارچوب توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این دو کشور اعلام کردند پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه روز چهارشنبه خارج کردن ی‌پ‌گ را ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) از مرز ترکیه آغاز می‌کنند.

قرار است شش روز بعد از آن، نیرو‌های ترکیه و روسیه به طور مشترک گشت‌زنی در یک باریکه ۱۰ کیلومتری را در «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه که آنکارا همواره خواهان برقراری آن بوده است، آغاز کنند.

توافق روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه موید بازگشت نیرو‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و نیرو‌های روس به منطقه مرزی خواهد بود که نظامیان آمریکایی با متحدان کُرد خود سال‌ها در این منطقه گشت زنی می‌کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اوایل این ماه تصمیم گرفت یک هزار نظامی آمریکایی مستقر در این منطقه را خارج کند؛ اقدامی که با انتقاد‌های گسترده‌ای مواجه شد و بسیاری این اقدام را خیانت به متحدان کُرد آمریکا نامیدند. به دنبال این انتقاد‌ها، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دولت ترامپ ادامه حضور تعدادی از نیرو‌ها را در شمال شرق سوریه به منظور مقابله با بهره‌برداری داعش و دیگر گروه‌ها از میادین نفتی منطقه با توجه به شرایط به وجود آمده بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار