رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: راه مقابله با مشکلات و جرائم، شلاق و زندان نیست، نگاه پیشگیرانه فواید بیشتری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در مراسم معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان البرز با بیان اینکه راه مقابله با مشکلات و جرائم، شلاق و زندان نیست، نگاه پیشگیرانه فواید بیشتری دارد، گفت: باید همه دستگاه‌ها از رسانه‌ها تا دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضا را برای اجرای عدالت یاری کنند.

حجت الاسلام قدرتی، توسعه جامعه در حوزه‌های مختلف را مشروط به اجرای عدالت دانست.

او افزود: مقابله نکردن با آسیب‌های اجتماعی خرد به عده‌ای جرات می‌دهد تا به تخلفات بزرگتری مرتکب شوند.

رئیس کل دادگستری استان از استانداران، فرمانداران، فرماندهان نظامی و شهرداران خواست در برخورد با آسیب‌های اجتماعی حساس و هوشیار باشند، زیرا اثراتش به جامعه بر می‌گردد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: نهادینه نشدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر موجب افزایش جرم می‌شود.

او در ادامه با اشاره به انتخابات در پیش رو گفت: عده‌ای با نگاه سیاسی در نزدیکی انتخابات می‌خواهند کسانی را در سمت‌هایی منصوب کنند تا در انتخابات به نفعشان کار کنند و این موضوع موجب تضییع حقوق بیت المال می‌شود.

رییس جدید دادگستری شهرستان البرز هم در این مراسم گفت: تمام تلاش‌ها باید مبتنی بر اصول و موازین فقهی صورت گیرد و فراتر از قانون، حکمی صادر نمی‌شود.

محمودخانی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در حمایت از تولید مشکلات حقوقی و کیفری صاحبان صنایع مرتفع شود تا مدیران در سال رونق تولید دغدغه قضایی نداشته باشند.

او اعلام کرد: دادگستری محل انتقام گیری نیست و آخرین راه برای حل مشکلات است و باید توسعه انسانی را جایگزین مراحل قضایی کنیم که ثمرات بیشتری حاصل خواهد شد.

در این مراسم محمود محمود خانی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان البرز معرفی و از زحمات ابولفضل محبی تقدیر شد.

انتهای پیام/ک

 راه مقابله با مشکلات و جرائم، شلاق و زندان نیست

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.